search Wiedza współpraca wsparcie od 1907
Miejsce:
online
Termin rozpoczęcia:
10. 12. 2025 r.
Godzina rozpoczęcia kursu:
09:00
Typ:
Szkolenie
Tryb:
Jednodniowy
Opłata:
370,- zł od osoby
350,- zł dla Członków SKwP z opłaconą bieżącą składką
Zapisz się

 TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA

  • 24 października 2025 r. od godz. 09.00 do 14.00 (6 godz. lek.)
  • 19 listopada 2025 r. od godz. 09.00 do 14.00 (6 godz. lek.)
  • 24 listopada 2025 r. od godz. 09.00 do 14.00 (6 godz. lek.)
  • 10 grudnia 2025 r. od godz. 09.00 do 14.00 (6 godz. lek.)

Szkolenie prowadzone jest w formule on-line (tzw. webinar). Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.

 

WYKŁADOWCA

Marcin Otręba - Doradca podatkowy, Partner Zarządzający w PCDK TAX Spółka doradztwa podatkowego. Absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego.
Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkami pośrednimi oraz bezpośrednimi jak również kontrolą podatkową, celno-skarbową, postępowaniem podatkowym prowadzonymi przez organy Krajowej Administracji Skarbowej. Wieloletni pracownik Izby Skarbowej we Wrocławiu. Trener Ministerstwa Finansów oraz Centrum Edukacji Zawodowej Resortu Finansów w zakresie podatku od towarów i usług oraz ordynacji podatkowej. Doświadczenie zawodowe zdobywał również w międzynarodowych firmach z SSE oraz kancelariach prawno-podatkowych zajmując się z sukcesem rozwiązywaniem bieżących problemów podatkowych czy wdrażaniem nowych procesów związanych z podatkami. Od 2010 roku związany jest z Uniwersytetem WSB Merito we Wrocławiu, na którym prowadzi jako nauczyciel akademicki wykłady z prawa podatkowego. Kierownik studiów podyplomowych – Podatki. Projektuje oraz prowadzi szkolenia podatkowe min. dla Administracji Skarbowej, Oddziałów Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Autor licznych publikacji min. dla Rzeczypospolitej, Dziennika Gazety Prawnej czy biuletynu VAT, wydawnictwa INFOR.

 

PROGRAM

  1. Faktury ustrukturyzowana:
    • pojęcie faktury ustrukturyzowanej,
    • kogo będzie dotyczył obowiązek wystawiania faktur w KSEF,
    • dokumentowanie sprzedaży przez podatników zwolnionych z VAT,
    • dokumentować sprzedaż dla osoby fizycznej nieprowadzącej działalności?
    • sprzedaż na kasie rejestrującej, faktury uproszczone i faktury do paragonów,
    • faktury VAT_RR w formie ustrukturyzowanej,
    • procedura marży w ramach u-faktur,
    • posługiwanie się fakturą poza systemem KSEF,
    • procedury odbioru e-faktur przez nabywców towarów i usług,
    • czy można odmówić przyjęcia faktury ustrukturyzowanej w 2026 r.
    • udostępnienie u-faktury nabywcy,
    • wystawienie i doręczenie faktury kontrahentowi zagranicznemu.
  2. Działanie systemu KSeF:
    • Krajowy System e-Faktur – zasady funkcjonowania,
    • warunki autentyczności pochodzenia i integralności treści w przypadku e-faktur,
    • Uwierzytelnianie się podatnika w systemie a ZAW-FA
    • Podpisywanie e faktur,
    • Nadawanie uprawnień innym osobom lub podmiotom,
    • Uprawnienia w zakresie JST (jednostka centralna i jednostki podrzędne),
    • Numer KSeF faktury,
    • migracja danych do KSeF – wystawianie faktur z poziomu indywidualnego oprogramowania księgowego,
    • Wystawienie e-faktury bezpośrednio w KSeF,
    • Dane dostępowe do faktury ustrukturyzowanej w KSeF,
    • Weryfikacja kontrahenta w KSeF,
    • Archiwizowanie u-faktur, a bezpieczeństwo danych wrażliwych.
  3. Dane na u-fakturze:
    • Pozycje obowiązkowe e-faktury,
    • Pozycje opcjonalne e-faktury,
    • Dane z umowy albo zamówienia na u-fakturze,
    • Moment wystawienia u-faktury,
    • Samofakturowanie,
    • Zasady wykazywania korekt in minus faktur „zwykłych”,
    • moment wykazania korekty in minus u-faktury, treść korekty,
    • Noty korygujące w KSef,
    • Duplikat faktury w KSeF,
    • Anulowanie faktury w KSeF.
  4. Zmiany dotyczące e-faktur:
    • Wprowadzenie załącznika do faktury,
    • Wymóg podania nr NIP jednostki organizacyjnej JST,
    • Nowa rola w Podmiot3 – Pracownik,
    • Wprowadzenie trybu off-line na życzenie,
    • Zasady szybszego zwrotu VAT na rachunek bankowy podatnika,
    • Stosowanie kursów walut z u-faktur – nowe zasady,
    • Kary dla podatników za niestosowanie KSeF – 1 sierpnia 2026,
    • Przelewy MPP dla u-faktur – nowe zasady,
    • Oznaczanie płatności za u-faktury i korzystanie z identyfikatora zbiorczego,
    • Wprowadzenie trybu off-line na życzenie.

WYMAGANIA SPRZĘTOWE

  • komputer lub urządzenie mobilne (telefon, tablet) z głośnikiem
  • dostęp do Internetu. Dla zapewnienia sprawnego przebiegu zajęć, zalecamy korzystać z najaktualniejszych wersji przeglądarki Chrome, Safari, Firefox, Opera lub Edge.

 

OPŁATA

  • 370 zł brutto od osoby
  • 350 zł brutto cena dla członków SKwP z opłaconą bieżącą składką

 

Cena obejmuje:

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

 

W RAMACH SZKOLENIA ZAPEWNIAMY

  • udział w szkoleniu, możliwość zadawania pytań,
  • materiały szkoleniowe w formie elektronicznej (plik pdf),
  • zaświadczenie o uczestnictwie w szkoleniu.

 

INFORMACJE DODATKOWE

Warunkiem uczestnictwa w zajęciach jest wypełnienie formularza zgłoszenia poniżej ZAPISZ SIĘ oraz dokonanie wpłaty na nasze konto.

Numer konta bankowego Santander Bank:

14 1090 2590 0000 0001 3079 5806

Wpłaty należy dokonać do dnia roboczego poprzedzającego zajęcia. 

Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania zajęć z przyczyn od siebie niezależnych,  jak np. w przypadku, gdy do dnia poprzedzającego realizację należność ureguluje zbyt mała ilość osób. Informacja o ewentualnym odwołaniu zajęć  zostanie wysłana drogą mailową.

Odstąpienie od zajęć musi nastąpić bezwzględnie w formie pisemnej (za pośrednictwem poczty mailowej) najpóźniej do godz. 12:00 przedostatniego dnia roboczego poprzedzającego zajęcia. Odstąpienie w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów zajęć przez zgłaszającego w wysokości 100%. Nieuczestniczenie w zajęciach nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.

 

Liczba miejsc jest ograniczona i decyduje kolejność zgłoszeń.

 

Serdecznie zapraszamy!

Zapisz się

Dane uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Kod rabatowy
Dane drugiego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane trzeciego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane czwartego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane piątego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane szóstego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane siódmego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane ósmego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane dziewiątego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane dziesiątego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane do faktury
* pola wymagane

Deklaracja uczestnika szkolenia

ul. Utrata 2B
16-400 Suwałki

tel. 87 566 24 71
tel. 87 565 33 44
fax 87 565 33 44

biuro@suwalki.skwp.pl
szkolenia@suwalki.skwp.pl

Santander 14 1090 2590 0000 0001 3079 5806

Oddział Okręgowy w Suwałkach SKwP od 13.11.2017 posiada Certyfikat ISO

CERTYFIKAT ISO

close