search Wiedza współpraca wsparcie od 1907
Miejsce:
online
Termin rozpoczęcia:
09.09.2024
Godzina rozpoczęcia kursu:
09:00
Typ:
Seminarium
Tryb:
Jednodniowy
Opłata:
330,- zł od osoby
300,- złCena dla członków SKwP z opłaconą na bieżąco składką

TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA

  • 19 listopad 2024 w godz. 09.00-14.00
  • szkolenie prowadzone jest w formule on-line. Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.

WYKŁADOWCA

Marcin Otręba - doradca podatkowy, doktorant w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu. Absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkami pośrednimi oraz kontrolą podatkową, celno-skarbową, postępowaniem podatkowym prowadzonymi przez organy Krajowej Administracji Skarbowej. Posiada wieloletnią praktykę w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego. Wieloletni pracownik Izby Skarbowej we Wrocławiu. Trener Ministerstwa Finansów oraz Centrum Edukacji Zawodowej Resortu Finansów w zakresie podatku od towarów i usług oraz ordynacji podatkowej. Doświadczenie zawodowe zdobywał również w międzynarodowych firmach z SSE, zajmując się rozwiązywaniem bieżących problemów podatkowych oraz wdrażaniem nowych procesów związanych z podatkami. Od 2010 roku związany jest z Wyższą Szkołą Bankową we Wrocławiu w której prowadzi zajęcia z zakresu prawa podatkowego jako pracownik naukowy na wydziale Finansów i Zarządzania. Kierownik studiów podyplomowych – Doradca podatkowy. W ramach własnej działalności projektuje oraz prowadzi szkolenia podatkowe min. dla Administracji Skarbowej, Oddziałów Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Autor licznych publikacji dla biuletynu VAT, wydawnictwa INFOR. Od 2020 r. związany jest z Kancelarią Staniek & Partners Law For Industry w której łączy wiedzę z zakresu prawa podatkowego z praktyką. Od 2021 r. Adiunkt na Wydziału Finansów i Zarządzania Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu na kierunku Finanse i rachunkowość

PROGRAM

I Zasady opodatkowania sprzedaży wysyłkowej

  • Wewnątrzwspólnotowa sprzedaż towarów na odległość (WSTO) – zagadnienia ogólne
  • Wewnątrzwspólnotowa sprzedaż towarów na odległość (WSTO) – miejsce opodatkowania
    • w którym państwie następuje opodatkowanie, czyli jak ustalać miejsce świadczenia?
    • przypadki w odniesieniu do których nie stosuje się procedury sprzedaży towarów na odległość transakcje wyłączone
    • kiedy ustawa nakazuje alokować sprzedaż do państwa, w którym znajduje się sprzedający, a nie odbiorca?
    • nowe limity sprzedaży
    • przekroczenie limitu w ciągu roku
    • możliwość wyboru opodatkowania w państwie docelowym
    • jakie czynności należy podjąć w celu wyboru opodatkowania w państwie docelowym?
    • wzór zawiadomienia
    • obowiązek posiadania dokumentów potwierdzających przemieszczenie towarów
    • skutki nieposiadania/posiadania niekompletnej dokumentacji
    • wydłużenie okresu na zgromadzenie dokumentacji
    • brak dokumentacji – wykazanie transakcji jako sprzedaży krajowej
    • wewnątrzwspólnotowa sprzedaż towarów na odległość a WNT i WDT
  • Obowiązek podatkowy w WSTO
  • Fakturowanie w WSTO
  • Przeliczanie waluty obcej
  • Kasa fiskalna a WSTO
  • Wewnątrzwspólnotowa sprzedaż na odległość towarów importowanych:
    • definicja
    • analiza definicji na przykładzie
    • w którym państwie następuje opodatkowanie, czyli jak ustalać miejsce świadczenia?
    • transakcje wyłączone
  • Sprzedaż poprzez platformy internetowe (np. OLX, Amazon czy Allegro)
    • platforma jako nabywca odprzedający towar, czy jako płatnik VAT?
    • co oznacza pojęcie „interfejs elektroniczny”?
    • Miejsce opodatkowania przy sprzedaży za pośrednictwem marketplace.

II System OSS

  • Procedura unijna i procedura nieunijna
    • Możliwość rozliczenia podatku VAT w państwie docelowym ale za pośrednictwem krajowej administracji skarbowej
    • Uproszczenia związane z wyborem rozliczania się za pośrednictwem OSS
    • Sprzedaż towarów do krajów trzecich np. Wielka Brytania.

III Transakcje usługowe objęte uproszczeniem:

  • usługi świadczone na rzecz konsumentów, których miejsce świadczenia uregulowane zostało w sposób szczególny.
  • Jakie warunki należy spełnić?
  • Obowiązki informacyjne i sprawozdawcze podatników dokonujących takiego wyboru.
  • Właściwy organ podatkowy
  • Fakturowanie, rozliczanie i JPK

IV Szczególna procedura dotycząca sprzedaży na odległość towarów importowanych (Import One Stop Shop – IOSS)

  • Rozliczanie SOTI w ramach IOSS
    • Limity wartościowe przesyłek
    • Podmioty spoza UE i korzystanie z IOSS
    • Rozliczenie VAT w państwie konsumpcji za pośrednictwem państwa członkowskiego identyfikacji
    • Obowiązek ustanowienia pośrednika
    • Zakres czynności i odpowiedzialność pośrednika
    • Kto może być pośrednikiem?
    • Obowiązki informacyjne związane z:
      • wyborem tego rodzaju rozliczeń
      • rezygnacją ze stosowania tej procedury
      • utratą prawa do stosowania IOSS
  • Szczególne obowiązki związane z składaniem deklaracji VAT

V Procedura USZ - uproszczona procedura w zakresie deklarowania i odroczenia płatności podatku z tytułu importu towarów, w przesyłkach o wartości nieprzekraczającej 150 euro (gdy nie stosuje się IOSS)

 

OPŁATA

  • 300 zł - dla członków zwyczajnych i wspierających SKwP z opłaconą na bieżąco składką
  • 330 zł - dla pozostałych osób

Cena obejmuje:

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.

 

INFORMACJE DODATKOWE

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest nadesłanie karty zgłoszenia  poprzez formularz online na stronie internetowej oraz dokonanie wpłaty na nasze konto nr 14 1090 2590 0000 0001 3079 5806 do dnia poprzedzającego szkolenie. Jeżeli do dnia poprzedzającego szkolenie należność ureguluje zbyt mała ilość osób to szkolenie zostanie odwołane (informacja zostanie wysłana drogą mailową).

Rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić bezwzględnie w formie pisemnej (za pośrednictwem poczty mailowej) najpóźniej do dnia poprzedzającego szkolenie.  Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów szkolenia przez zgłaszającego w wysokości 100%. Nieuczestniczenie w szkoleniu nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.

Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.

ul. Utrata 2B
16-400 Suwałki

tel.87 566 24 71
tel.87 565 33 44
fax87 565 33 44

biuro@suwalki.skwp.pl
szkolenia@suwalki.skwp.pl

Santander14 1090 2590 0000 0001 3079 5806

Oddział Okręgowy w Suwałkach SKwP od 13.11.2017 posiada Certyfikat ISO

CERTYFIKAT ISO

close