TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA
Szkolenie odbędzie się w dniu 23. 09. 2025 r. (wtorek) godz. 9:00-14:00, w trybie on-line
HARMONOGRAM SZKOLENIA
8:45 - 9:00 - logowanie się do transmisji
9:00 - 14:00 – zajęcia (w trakcie szkolenia przewidziane są przerwy)
Szczegóły organizacyjne:
Zajęcia prowadzone przez Internet. Na wskazany adres e-mail uczestnik otrzyma zaproszenie (link) do spotkania video z wykładowcą. Prosimy o podawanie własnych/indywidualnych adresów e-mail. Zgłoszeni uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.
Wymagania techniczne:
- komputer lub inne urządzenie z głośnikiem, mikrofonem i kamerą,
- stabilny dostęp do Internetu
PROGRAM
- Wprowadzenie do e-commerce i nowych zasad rozliczania VAT
- Cel szkolenia
- Terminologia: OSS, IOSS, SME, WSTO
- Wewnątrzwspólnotowa sprzedaż towarów na odległość (WSTO)
- Definicja i zakres WSTO
- Miejsce opodatkowania – jak ustalać kraj podatku VAT?
- Nowe limity sprzedaży (10 000 euro/ 42 000 zł)
- Przekroczenie limitu oraz skutki podatkowe
- Wyłączenia i przypadki szczególne
- Dokumentowanie i obowiązki sprawozdawcze w ramach WSTO
- Fakturowanie, przeliczanie walut, raportowanie i kasy fiskalne
- Praktyczne przykłady transakcji
- Procedura One Stop Shop (OSS)
- Unijna i nieunijna procedura OSS
- Rejestracja do OSS – procedury i wymagane dokumenty
- Deklaracje kwartalne i składanie raportów VIU-DO
- Zasady rozliczania VAT w kraju konsumpcji
- Zasady ewidencji i korekt
- Uproszczenia i zalety OSS dla przedsiębiorców
- Fakturowanie i szczególne zasady rozliczeń z wykorzystaniem marketplace’ów (np. OLX, Amazon, Allegro, eBay)
- Obowiązki informacyjne i kontakt z administracją podatkową
- Procedura Import One Stop Shop (IOSS)
- Charakterystyka IOSS i zakres zastosowania
- Sprzedaż na odległość towarów importowanych (SOTI)
- Limity wartości przesyłek (150 euro)
- Obowiązek ustanowienia pośrednika (dla podmiotów spoza UE)
- Obowiązki informacyjne, deklaracyjne i sprawozdawcze
- Rezygnacja i utrata prawa do korzystania z IOSS
- Rozliczanie i płatności podatku VAT
- Procedura SME (Small and Medium Enterprises)
- Założenia procedury SME w kontekście rozliczania VAT w e-commerce
- Wybór właściwej procedury rozliczeń: OSS czy SME?
- Identyfikacja obowiązków VAT przy różnych modelach sprzedaży internetowej
- Przejście z dotychczasowych zasad na nowe rozwiązania
- Różnice między dawną a obecną procedurą
- Przebudowa systemu MOSS na OSS
- Szczególna procedura uproszczona przy imporcie towarów o wartości do 150 euro
- Przykłady praktyczne oraz sesja pytań i odpowiedzi
PROWADZĄCY
Sylwia Jaroszek - doradca Podatkowy nr 14407, ekonomista, compilance officer, wieloletni praktyk księgowy posiadający III stopień certyfikacji SKwP (Gł. Księgowy), właściciel i Prezes Zarządu spółki doradztwa podatkowego Control TAX. Ekspert z prawa podatkowego obejmujące szczególnie zagadnienia związane z branżą nieruchomości, nowoczesnych ulg podatkowych takich jak PCI, SSE, B+R . Praktyk w zakresie przekształceń, połączeń i fuzji. Podczas realizacji projektów łączy w sposób efektywny wiedzę i umiejętności finansowe, biznesowe oraz obszar podatków i bieżące zarządzanie ryzykiem gospodarczym.
CENA
- 320,00 zł brutto cena od osoby
- 300,00 zł brutto cena dla członków SKwP z opłaconą bieżącą składką
Cena obejmuje:
- wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
- zaświadczenie o ukończeniu zajęć, które zostanie wysłane pocztą elektroniczną na adres podany w formularzu zgłoszenia.
INFORMACJE DODATKOWE
Warunkiem uczestnictwa w zajęciach jest wypełnienie formularza zgłoszenia (poniżej ZAPISZ SIĘ) oraz dokonanie wpłaty na nasze konto.
Numer konta bankowego Santander Bank:
14 1090 2590 0000 0001 3079 5806
Wpłaty należy dokonać do dnia roboczego poprzedzającego zajęcia.
Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania zajęć z przyczyn od siebie niezależnych, jak np. w przypadku, gdy do dnia poprzedzającego realizację należność ureguluje zbyt mała ilość osób. Informacja o ewentualnym odwołaniu zajęć zostanie wysłana drogą mailową.
Odstąpienie od zajęć musi nastąpić bezwzględnie w formie pisemnej (za pośrednictwem poczty mailowej) najpóźniej do godz. 12:00 przedostatniego dnia roboczego poprzedzającego zajęcia. Odstąpienie w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów zajęć przez zgłaszającego w wysokości 100%. Nieuczestniczenie w zajęciach nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.
Liczba miejsc jest ograniczona i decyduje kolejność zgłoszeń.
Serdecznie zapraszamy!