search Wiedza współpraca wsparcie od 1907
Miejsce:
online
Termin rozpoczęcia:
23. 09. 2025 r.
Godzina rozpoczęcia kursu:
09:00
Typ:
Seminarium
Tryb:
Jednodniowy
Opłata:
320,- zł od osoby
300,- zł dla członków SKwP z opłaconą bieżącą składką

TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA

Szkolenie odbędzie się w dniu 23. 09. 2025 r. (wtorek) godz. 9:00-14:00, w trybie on-line

 

HARMONOGRAM SZKOLENIA

8:45 - 9:00 - logowanie się do transmisji
9:00 - 14:00 – zajęcia (w trakcie szkolenia przewidziane są przerwy)

 

Szczegóły organizacyjne:

Zajęcia prowadzone przez Internet. Na wskazany adres e-mail uczestnik otrzyma zaproszenie (link) do spotkania video z wykładowcą. Prosimy o podawanie własnych/indywidualnych adresów e-mail. Zgłoszeni uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.
Wymagania techniczne:

  • komputer lub inne urządzenie z głośnikiem, mikrofonem i kamerą,
  • stabilny dostęp do Internetu

 

PROGRAM

  1. Wprowadzenie do e-commerce i nowych zasad rozliczania VAT
  • Cel szkolenia
  • Terminologia: OSS, IOSS, SME, WSTO
  1. Wewnątrzwspólnotowa sprzedaż towarów na odległość (WSTO)
  • Definicja i zakres WSTO
  • Miejsce opodatkowania – jak ustalać kraj podatku VAT?
  • Nowe limity sprzedaży (10 000 euro/ 42 000 zł)
  • Przekroczenie limitu oraz skutki podatkowe
  • Wyłączenia i przypadki szczególne
  • Dokumentowanie i obowiązki sprawozdawcze w ramach WSTO
  • Fakturowanie, przeliczanie walut, raportowanie i kasy fiskalne
  • Praktyczne przykłady transakcji
  1. Procedura One Stop Shop (OSS)
  • Unijna i nieunijna procedura OSS
  • Rejestracja do OSS – procedury i wymagane dokumenty
  • Deklaracje kwartalne i składanie raportów VIU-DO
  • Zasady rozliczania VAT w kraju konsumpcji
  • Zasady ewidencji i korekt
  • Uproszczenia i zalety OSS dla przedsiębiorców
  • Fakturowanie i szczególne zasady rozliczeń z wykorzystaniem marketplace’ów (np. OLX, Amazon, Allegro, eBay)
  • Obowiązki informacyjne i kontakt z administracją podatkową
  1. Procedura Import One Stop Shop (IOSS)
  • Charakterystyka IOSS i zakres zastosowania
  • Sprzedaż na odległość towarów importowanych (SOTI)
  • Limity wartości przesyłek (150 euro)
  • Obowiązek ustanowienia pośrednika (dla podmiotów spoza UE)
  • Obowiązki informacyjne, deklaracyjne i sprawozdawcze
  • Rezygnacja i utrata prawa do korzystania z IOSS
  • Rozliczanie i płatności podatku VAT
  1. Procedura SME (Small and Medium Enterprises)
  • Założenia procedury SME w kontekście rozliczania VAT w e-commerce
  • Wybór właściwej procedury rozliczeń: OSS czy SME?
  • Identyfikacja obowiązków VAT przy różnych modelach sprzedaży internetowej
  1. Przejście z dotychczasowych zasad na nowe rozwiązania
  • Różnice między dawną a obecną procedurą
  • Przebudowa systemu MOSS na OSS
  • Szczególna procedura uproszczona przy imporcie towarów o wartości do 150 euro
  1. Przykłady praktyczne oraz sesja pytań i odpowiedzi

 

PROWADZĄCY

Sylwia Jaroszek  - doradca Podatkowy nr 14407, ekonomista, compilance officer, wieloletni praktyk księgowy posiadający III stopień certyfikacji SKwP (Gł. Księgowy), właściciel i Prezes Zarządu spółki doradztwa podatkowego Control TAX.  Ekspert z prawa podatkowego obejmujące szczególnie zagadnienia związane z branżą nieruchomości, nowoczesnych ulg podatkowych takich jak PCI, SSE, B+R . Praktyk w zakresie przekształceń, połączeń i fuzji. Podczas realizacji projektów łączy w sposób efektywny wiedzę i umiejętności finansowe, biznesowe oraz obszar podatków i bieżące zarządzanie ryzykiem gospodarczym.

 

CENA

  • 320,00 zł brutto cena od osoby
  • 300,00 zł brutto cena dla członków SKwP z opłaconą bieżącą składką

Cena obejmuje:

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
  • zaświadczenie o ukończeniu zajęć, które zostanie wysłane pocztą elektroniczną na adres podany w formularzu zgłoszenia.

 

INFORMACJE DODATKOWE

Warunkiem uczestnictwa w zajęciach jest wypełnienie formularza zgłoszenia (poniżej ZAPISZ SIĘ) oraz dokonanie wpłaty na nasze konto.

Numer konta bankowego Santander Bank:

14 1090 2590 0000 0001 3079 5806

Wpłaty należy dokonać do dnia roboczego poprzedzającego zajęcia. 

Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania zajęć z przyczyn od siebie niezależnych,  jak np. w przypadku, gdy do dnia poprzedzającego realizację należność ureguluje zbyt mała ilość osób. Informacja o ewentualnym odwołaniu zajęć  zostanie wysłana drogą mailową.

Odstąpienie od zajęć musi nastąpić bezwzględnie w formie pisemnej (za pośrednictwem poczty mailowej) najpóźniej do godz. 12:00 przedostatniego dnia roboczego poprzedzającego zajęcia. Odstąpienie w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów zajęć przez zgłaszającego w wysokości 100%. Nieuczestniczenie w zajęciach nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.

Liczba miejsc jest ograniczona i decyduje kolejność zgłoszeń.

 

Serdecznie zapraszamy!

ul. Utrata 2B
16-400 Suwałki

tel. 87 566 24 71
tel. 87 565 33 44
fax 87 565 33 44

biuro@suwalki.skwp.pl
szkolenia@suwalki.skwp.pl

Santander 14 1090 2590 0000 0001 3079 5806

Oddział Okręgowy w Suwałkach SKwP od 13.11.2017 posiada Certyfikat ISO

CERTYFIKAT ISO