search Wiedza współpraca wsparcie od 1907
Miasto:
Suwałki
Typ:
Szkolenie
Tryb:
Trzydniowe
Opłata:
1290,- zł od osoby
1160,- zł cena dla członków SKwP z opłaconą bieżącą składką

TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA

  • 03, 04, 05 czerwca 2025 r. godz. 9:00 - 15:00 (3 dni po 8 godzin)
  • Szkolenie prowadzone jest w formule on-line (HYBRYDA).
  • Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.

 

WYKŁADOWCA

Dorota Łabuda - absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Kielcach na kierunku pedagogika oraz Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie - studia podyplomowe na kierunku prawo podatkowe. Biegły sądowy z zakresu podatku od towarów i usług przy Sądach Okręgowych w Kielcach i Katowicach, były wieloletni pracownik administracji podatkowej w tym wyspecjalizowanego urzędu skarbowego, posiadający ponad 29 letnie doświadczenie w zakresie prawa podatkowego (podatek od towarów i usług) i prawa proceduralnego (ordynacja podatkowa), Ma status trenera z ramienia Centrum Edukacji Zawodowej Resortu Finansów w zakresie podatku od towarów i usług oraz ordynacji podatkowej. Wieloletni wykładowca kursów i szkoleń, współpracujący między innymi oddziałami okręgowymi Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Wykładowca Wyższej Szkoły Administracji Publicznej w Kielcach.

 

CEL KURSU

  • zdobycie przez uczestników wiedzy w zakresie zasad działania podatku od towarów i usług,
  • prawa do obniżenia podatku, do zwrotu podatku,
  • mechanizmy ograniczające wyłudzenia i ich konsekwencje dla podatników,
  • pułapki czyhające w obrocie gospodarczym na podatników podatku VAT,
  • nowości wprowadzone i planowane na 2025 r.

 

PROGRAM

Dzień pierwszy

1.Definicja podatnika w podatku VAT

  • prawo do wyboru zwolnienia – najnowsze interpretacje
  • najem prywatny w świetle ustawy o VAT a limit obrotu uprawniający do zwolnienia
  • dyrektywa DAC-7 a podatnik w świetle VAT – potencjalne ryzyka
  • obowiązek rejestracyjny, rejestracja z opóźnieniem a prawo do podatku naliczonego
  • procedura SME dla działalności transgranicznej

2. Przypomnienie zasad unijnych w zakresie podatku VAT.

3. Zasady odliczenia podatku – zmiany 

4. Prawo do odliczenia podatku VAT w myśl przepisów prawa krajowego i UE:

  • moment powstania obowiązku podatkowego, a prawo do podatku naliczonego
  • rodzaje faktur
  • faktura a prawo do podatku naliczonego – czy jest niezbędna,
  • faktura od podatnika niezarejestrowanego – odliczać czy nie,
  • faktury otrzymane po terminie,
  • faktury odnalezione a prawo do podatku naliczonego – jak kształtować rozliczenie podatku VAT, aby było optymalne w świetle zmian i orzeczeń TSUE,
  • nadrzędność dyrektywy unijnej nad przepisami krajowymi.

5. Obrót nieruchomościami

  • majątek prywatny, a działalność gospodarcza – sprzedaż gruntu,
  • grunt zabudowany, niezabudowany, teren budowlany i przeznaczony pod zabudowę,
  • najnowsze interpretacje i orzeczenia sądów administracyjnych,
  • zwolnienie z opodatkowania i rezygnacja ze zwolnienia,
  • co to jest pierwsze zasiedlenie i ile razy może nastąpić,
  • najem prywatny,
  • stawki podatku VAT przy najmie lokalu,
  • czy najem i media to świadczenie kompleksowe?

6. Zasady zwrotu podatku:

  • terminy i zasady zwrotu,
  • przyspieszony zwrot – nowe rozwiązania
  • zwrot a mechanizm podzielonej płatności
  • zwrot a faktury ustrukturyzowane i KSeF
  • szczególne procedury – zabezpieczenia i zwrot pod kredyt podatkowy

 

Dzień drugi

1. Ulga na „złe długi” u sprzedawcy i nabywcy – podobieństwa i różnice.

2. Rozliczenie podatku w odniesieniu do nieściągalnych wierzytelności

  • zasady po orzeczeniu TSUE,
  • prawa i obowiązki wierzyciela,
  • prawa i obowiązki dłużnika.

3. Wyłączenia stosowania obniżenia podatku. Odliczenie podatku VAT związanego z zakupem usług gastronomicznych i hotelowych w świetle orzecznictwa Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej i wyjaśnień Ministerstwa Finansów. Nowelizacja przepisów.

4. Narzędzia uszczelniające system podatku VAT:

  • procedury rejestracyjne – czynności Urzędu Skarbowego poprzedzające rejestrację,
  • biała księga – jak korzystać z bazy danych aby zagwarantować zachowanie zasad należytej staranności - korzyści i negatywne skutki dla podatnika,
  • mechanizm podzielonej płatności - kiedy obowiązkowy, kiedy dobrowolny  zasady stosowania po zmianach,
  • uwolnienie środków z subkonta VAT,
  • plik JPK_V7 ,
  • jak pozyskane informacje wpływają na uszczelnienie systemu VAT,
  • zmiany w raportowaniu wprowadzone w 2023 r.,
  • plik JPK_V7 a KSeF – jakie informacje będzie o podatniku gromadziła i przetwarzała administracja podatkowa,
  • nabycie sprawdzające – nowy rodzaj kontroli doraźnej

5. Faktura, faktura ustrukturyzowana i Krajowy System e-Faktur.

6. Kiedy i jak szykować się do zmian  - przepisy obowiązujące w 2025 r.:

  • faktura, faktura elektroniczna i faktura ustrukturyzowana – wady, zalety, różnice,
  • numery i daty wystawienia faktur w programach finansowo księgowych, w JPK_V7 i w ministerialnym systemie  KSeF
  • na co trzeba się przygotować i jak zorganizować wysyłkę faktury,
  • zalety i wady KSeF dla przedsiębiorców i organów podatkowych,
  • zasady ujmowania przez sprzedawcę i nabywcę faktur korygujących na minus wystawionych jako tzw. faktury ustrukturyzowane – uwaga na korekty podatku naliczonego,
  • faktury ustrukturyzowane a noty korygujące i KSeF,
  • określenie daty otrzymania faktury ustrukturyzowanej,
  • obowiązki podatników wystawiających faktury ustrukturyzowane,
  • kto ma dostęp do systemu -  zawiadomienie organu podatkowego o osobach mających dostęp do systemu KSeF,
  • Krajowy System e-Faktur w 2025 r.,
  • plany Ministerstwa Finansów jakie rozwiązania zostaną wprowadzone, zmienione, aktualizowane.

 

Dzień trzeci

1. Korygowanie podatku naliczonego u podatnika ze sprzedażą mieszaną:

  • nowe zasady ustalania proporcji szacunkowej,
  • kiedy należy dokonać korekty na podstawie proporcji rzeczywistej – nowe regulacje od 2024 roku.,
  • korekta zakupu przy środkach trwałych.

2. Czynności nieodpłatne a obowiązek podatkowy:

  • nieodpłatne przekazanie towarów i świadczenie usług,
  • podstawowe zasady związane z odliczeniem oraz naliczeniem VAT dla czynności nieodpłatnych
  • omówienie najbardziej charakterystycznych rodzajów czynności nieodpłatnych (gadżety reklamowe, ekspozytory, prezenty dla klientów, prezenty dla pracowników, ubezpieczenia medyczne, karty Multisport, bilety na imprezy kulturalne i sportowe itp.),
  • podatek naliczony a świadczenia z ZFŚS

3. Kasa rejestrująca w firmie:

  • kto musi mieć kasę rejestrującą, zwolnienia nowe zasady wprowadzone w 2025 r.,
  • jak dobrać rodzaj kasy do profilu działalności  – kasy z elektronicznym i papierowym zapisem kopii, kasy on-line, mające postać oprogramowania, kasy specjalne,
  • prawo do ulgi i obowiązek jej zwrotu,
  • obowiązki użytkownika,
  • terminale płatnicze a kasa fiskalna.

4. Podatek VAT a przepisy Kodeksu karnego skarbowego. Czynny żal – jak i kiedy można go stosować.

5. Kontrola podatkowa w firmie – jak się przygotować:

  • planowanie kontroli w US. Jakie branże są najczęściej typowane do kontroli,
  • etapy kontroli podatkowej,
  • korekta faktury w toku kontroli i po kontroli – najnowsze orzecznictwo,

6. Podsumowanie szkolenia, panel dyskusyjny.

 

WYMAGANIA SPRZĘTOWE

  • komputer lub urządzenie mobilne (telefon, tablet ) z głośnikiem oraz dostęp do Internetu,
  • dla zapewnienia sprawnego przebiegu zajęć, zalecamy korzystać z najaktualniejszych wersji przeglądarki Chrome, Safari, Firefox, Opera lub Edge.

 

OPŁATA

  • 1 290,00 zł brutto cena od osoby
  • 1 160,00 zł brutto cena dla członków SKwP z opłaconą bieżącą składką

Cena obejmuje:

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
  • zaświadczenie o ukończeniu zajęć, które zostanie wysłane pocztą elektroniczną na adres podany w formularzu zgłoszenia.

 

INFORMACJE DODATKOWE

Warunkiem uczestnictwa w zajęciach jest wypełnienie formularza zgłoszenia (poniżej „zapisz się”) oraz dokonanie wpłaty na nasze konto.

Numer konta bankowego Santander Bank:

14 1090 2590 0000 0001 3079 5806

Wpłaty należy dokonać do dnia roboczego poprzedzającego zajęcia. 

Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania zajęć z przyczyn od siebie niezależnych,  jak np. w przypadku, gdy do dnia poprzedzającego realizację należność ureguluje zbyt mała ilość osób. Informacja o ewentualnym odwołaniu zajęć  zostanie wysłana drogą mailową.

Odstąpienie od zajęć musi nastąpić bezwzględnie w formie pisemnej, za pośrednictwem poczty mailowej do godz. 12:00 przedostatniego dnia roboczego poprzedzającego zajęcia.

Odstąpienie w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów zajęć przez zgłaszającego w wysokości 100%.

Nieuczestniczenie w zajęciach nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności..

Liczba miejsc jest ograniczona i decyduje kolejność zgłoszeń. 

ul. Utrata 2B
16-400 Suwałki

tel. 87 566 24 71
tel. 87 565 33 44
fax 87 565 33 44

biuro@suwalki.skwp.pl
szkolenia@suwalki.skwp.pl

Santander 14 1090 2590 0000 0001 3079 5806

Oddział Okręgowy w Suwałkach SKwP od 13.11.2017 posiada Certyfikat ISO

CERTYFIKAT ISO