search Wiedza współpraca wsparcie od 1907
Miasto:
Typ:
Seminarium
Tryb:
Opłata:
390,- zł od osoby
370,- złCena dla członków SKwP z opłaconą na bieżąco składką

Czas trwania: 9:00 - 14:45

Celem szkolenia jest poszerzenie kwalifikacji zawodowych z zagadnień dotyczących zamknięcia roku 2023 z zakresu z zakresu podatku od towarów i usług.

Szkolenie adresowane jest do kadry kierowniczej i pracowników pionów finansowo-księgowych sporządzających roczne jednostkowe i skonsolidowane sprawozdania finansowe, pracowników i właścicieli biur rachunkowych prowadzących usługowo księgi rachunkowe, doradców podatkowych, pracowników zarówno dużych, jak i małych firm.

Wykładowca:
Teresa Cebrowska Dr nauk  ekonomicznych, biegły rewident, dyplomowany księgowy SKwP. Specjalizuje się w rachunkowości, sprawozdawczości, analizie finansowej i audycie. Autorka licznych artykułów. Współautorka  ośmiu  wydań „Komentarza do ustawy o rachunkowości” pracy pod kierunkiem naukowym prof. dr hab. Teresy Kiziukiewicz wydawanej przez Wolters Kluwer.  Wykładowca na studiach podyplomowych Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Wrocławskiego i  Wydziału Zarzadzania Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, na  szkoleniach dla księgowych i biegłych rewidentów organizowanych przez SKwP i PIBR. Wieloletni członek Komitetu Standardów Rachunkowości i członek Komisji Egzaminacyjnej dla kandydatów na biegłych rewidentów. Wiceprezes SKwP.

Program szkolenia:

BILANSOWE ZAMKNIĘCIE ROKU 2023

1. Zmiany w regulacjach prawnych mających wpływ na sprawozdanie finansowe

  • Zmiany w ustawie o rachunkowości i prawie handlowym
  • Prawa do uproszczeń a zasada rzetelnego i jasnego przedstawiania sytuacji majątkowej, finansowej oraz wyniku finansowego w sprawozdaniu finansowym
  • Zmiany w krajowych standardach rachunkowości i stanowiskach Komitetu Standardów

2. Ogólne zasady sporządzania sprawozdania finansowego

  • Czynności przygotowawcze – sprawdzanie poprawności formalnej i kompletności zapisów
  • Inwentaryzacja - mechanizm samokontroli w rachunkowości
  • Nadrzędne zasady sporządzania sprawozdań finansowych - zapisy w polityce rachunkowości

 3. Zagadnienia szczegółowe z perspektywy najczęściej występujących nieprawidłowości

  • Pozycje bilansu – ujmowanie, wycena i prezentacja  aktywów i pasywów
  • Przychody i koszty – wpływ zdarzeń po dniu bilansowym na kompletność przychodów i kosztów, wpływ metodologii sporządzania rachunku zysków i strat na strukturę pozycji
  • Informacja dodatkowa – zakres i prezentacja
  • Rachunek przepływów pieniężnych - metodologia sporządzania, informacje o pozycjach korekt działalności operacyjnej, prezentacja kluczowych informacji w zakresie przepływów działalności inwestycyjnej i finansowej, powiązanie danych ksiąg rachunkowych z ujawnieniami w sprawozdaniu z przepływów.
  • Zestawienie zmian w kapitale - zakres i szczegółowość pozycji
  • Sprawozdanie z działalności

4. Procedura zamknięcia ksiąg rachunkowych – obowiązki osób podpisujących sprawozdanie finansowe, organu nadzorującego i organu zatwierdzającego  sprawozdanie finansowe

  • Przygotowanie sprawozdania finansowego i ksiąg rachunkowych do badania
  • Obowiązki osoby której powierzono prowadzenie ksiąg  rachunkowych, kierownika jednostki, organu nadzorującego i organu zatwierdzającego  sprawozdanie finansowe
  • Zatwierdzanie, składanie i upublicznianie sprawozdania finansowego – terminy ustawowe

5. Wybrane zagadnienia związane z zamknięciem roku 2023:

  • Przychody – zasady ujmowania i prezentacji zgodnie z KSR 15
  • Ocena zagrożenia kontynuacji z perspektywy zdarzań po dacie bilansu
  • Prezentacja kosztów i przychodów działalności przewidzianej do zaprzestania (art. 47 ust 3 UoR – Stanowisko Komitetu Standardów Rachunkowości)
  • Szacunki księgowe i ich ujawnienia w warunkach rosnącej inflacji (Rekomendacje Komitetu Standardów Rachunkowości )
  • Szczególne problemy rachunkowości podmiotów gospodarczych w procesach przekształceń  i restrukturyzacji oraz przy zastosowaniu CIT Estońskiego

6. Wizja przyszłości

  • Zmiany w kontekście dyrektywy CSRD  (sprawozdania  zrównoważonego rozwoju)
  • Zmiany w kontekście dyrektywy z dnia 17 października 2023 r odnoszącej się do dostosowania kryteriów wielkości przedsiębiorstwa dla mikro-, małych, średnich i dużych jednostek lub grup (zmiana dyrektywy 2013/34/UE)

 

Płatność za szkolenie:

Prosimy nie uiszczać opłaty za szkolenie do momentu otrzymania prośby za pomocą wiadomości email  o dokonanie przedpłaty.

Rezygnacja z szkolenia

1.Rezygnacja z uczestnictwa w kursie lub szkoleniu powinna być przesłana w formie podpisanego własnoręcznie pisma za pośrednictwem poczty elektronicznej lub dostarczona osobiście do organizatora kształcenia.

(...)

3.W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w szkoleniu uczestnikowi przysługuje zwrot wpłaconych środków pieniężnych na następujących warunkach:

a) rezygnacja wcześniej niż 5 dni przed rozpoczęciem szkolenia - zwrot całości wpłaty,

b) rezygnacja zgłoszona w okresie równym lub krótszym niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia - organizator pobiera całość kwoty za szkolenie.

Zapraszamy!

ul. Utrata 2B
16-400 Suwałki

tel.87 566 24 71
tel.87 565 33 44
fax87 565 33 44

biuro@suwalki.skwp.pl
szkolenia@suwalki.skwp.pl

Santander14 1090 2590 0000 0001 3079 5806

Oddział Okręgowy w Suwałkach SKwP od 13.11.2017 posiada Certyfikat ISO

CERTYFIKAT ISO