search Wiedza współpraca wsparcie od 1907
Miasto:
Suwałki
Typ:
Szkolenie
Tryb:
Jednodniowy
Opłata:
410,- zł od osoby
390,- zł dla Członków SKwP z opłaconą bieżącą składką
Terminy

TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA

  • 27 stycznia 2026 r. od godz. 09:00 do 14:45
  • Szkolenie prowadzone jest w formule on-line, (tzw. webinar).
  • Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.

 

CEL SZKOLENIA

Celem szkolenia jest poszerzenie kwalifikacji zawodowych z zagadnień dotyczących zamknięcia roku 2024 5 zakresu z zakresu podatku od towarów i usług.

Szkolenie adresowane jest do kadry kierowniczej i pracowników pionów finansowo-księgowych sporządzających roczne jednostkowe i skonsolidowane sprawozdania finansowe, pracowników i właścicieli biur rachunkowych prowadzących usługowo księgi rachunkowe, doradców podatkowych, pracowników zarówno dużych, jak i małych firm.

 

PROGRAM

III. AKCJA BILANS 2025 - SPRAWOZDANIE FINANSOWE:

1. Sporządzanie, zatwierdzanie i udostępnianie jednostkowych rocznych sprawozdań finansowych:

  • jednostki objęte postanowieniami ustawy w pełnym i niepełnym zakresie,
  • składniki i reguły sporządzania rocznego sprawozdania finansowego,
  • kalendarz dla rocznego sprawozdania finansowego,
  • sprawozdanie finansowe
  • reguły podpisywania rocznego sprawozdania finansowego,
  • badanie rocznego sprawozdania finansowego,
  • zatwierdzanie rocznego sprawozdania finansowego,
  • udostępnianie rocznego sprawozdania finansowego,
  • przechowywanie rocznego sprawozdania finansowego,
  • odpowiedzialność za roczne sprawozdanie finansowe .

2. Roczne sprawozdanie finansowe - zasady sporządzania:

  • roczne sprawozdanie finansowe i warunki jego przydatności,
  • podstawy sporządzania sprawozdania finansowego,
  • nadrzędne zasady stosowane przy sporządzaniu sprawozdania finansowego,
  • dane porównawcze i porównywalność.

3. Zmiany w przepisach krajowych – ustawa o rachunkowości i KSR 16 „Uproszczenia dopuszczone ustawą o rachunkowości”

4. Zmiany w przepisach międzynarodowych - MSSF 18 – Prezentacja i ujawnienia w sprawozdaniach finansowych

5. Bilans i jego budowa

  • ogólne zasady wyceny,
  • kategorie cen,
  • rzeczowe aktywa trwałe wg MSR 16 Środki trwałe a KSR 11 Środki trwałe
  • wartości niematerialne
  • należności, inwestycje oraz inne aktywa długoterminowe,
  • aktywa obrotowe,
  • krótkoterminowe rozliczenia międzyokresowe,
  • kapitał (fundusz) własny,
  • zobowiązania,
  • rezerwy na zobowiązania,
  • zobowiązania,
  • bierne rozliczenia międzyokresowe

6. Rachunek zysków i strat:

  • ogólna charakterystyka rachunku zysków i strat,
  • przychody wg KSR 15 Przychody ze sprzedaży wyrobów, półproduktów, towarów i materiałów" i porównianie MSSF 15
  • przychody i koszty z działalności podstawowej
  • pozostałe przychody i koszty operacyjne,
  • przychody i koszty finansowe,
  • zyski i straty nadzwyczajne,
  • wynik finansowy brutto i netto.

7. Dodatkowe informacje i objaśnienia:

  • objaśnienia do bilansu,
  • objaśnienia do rachunku zysków i strat,
  • poważne zagrożenia dla kontynuacji działalności,
  • inne istotne informacje ułatwiające ocenę jednostki,

8. Zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym.

9. Rachunek przepływów pieniężnych:

  • cel i zakres stosowania standardu,
  • przepływy pieniężne i ich prezentacja,
  • przepływy działalności operacyjnej,
  • przepływy działalności inwestycyjnej,
  • przepływy działalności finansowej,
  • jednostkowy rachunek przepływów pieniężnych.

10. Odroczony podatek dochodowy.

  • Podstawowe obszary ryzyka związane z „księgowością kreatywną”
  • Przyjęcie polityki rachunkowości, która nie gwarantuje jednolitych metody wyceny na przestrzeni kolejnych lat obrotowych.
  • Zmiany wartościach szacunkowych wg MSR 8 oraz PSR
  • Błędy dotyczące lat poprzednich
  • Wydarzenia po dniu bilansowym wg UoR a MSR 10

11. Inwentaryzacja

 

WYKŁADOWCA

Michał Kołosowski - Prezes Zarządu, założyciel MKKM Advisory Sp. z o.o. biegły rewident ,członek Rad Nadzorczych (Przewodniczący Komitetu Audytu) w Spółkach Unibep S.A. oraz Betacom S.A.

W latach 2007-2023 współzałożyciel i Partner w dziale audytu Grupy UHY ECA.

Dysponuje bogatym doświadczeniem w badaniu sprawozdań finansowych, sporządzaniu pakietów konsolidacyjnych, analiz finansowych typu duediligence, przekształcaniu sprawozdań finansowych na zgodne z MSR/MSSF oraz US GAAP. Specjalista w zakresie obsługi spółek z branży nieruchomości i real estate. Autor artykułów oraz wykładowca zagadnień z zakresu rachunkowości.

W poprzednich latach pracował w firmach audytorskich Roedl & Partner oraz PricewaterhouseCoopers (PwC)

Absolwent studiów ekonomicznych, specjalność Finanse i Rachunkowość. Posiada również certyfikat Diploma in International Financial Reporting wydawanego przez Association of Chartered Certified Accountants (międzynarodowa organizacja zrzeszająca specjalistów z zakresu finansów, rachunkowości i zarządzania).

 

WYMAGANIA SPRZĘTOWE

  • komputer lub urządzenie mobilne (telefon, tablet) z głośnikiem,
  • dostęp do Internetu. Dla zapewnienia sprawnego przebiegu zajęć, zalecamy korzystać z najaktualniejszych wersji przeglądarki Chrome, Safari, Firefox, Opera lub Edge.

 

OPŁATA

  • 410,00 zł brutto cena od osoby
  • 390,00 zł brutto cena dla Członków SKwP z opłaconą bieżącą składką

 

Cena obejmuje:

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi (materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika).
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

INFORMACJE DODATKOWE

Warunkiem uczestnictwa w zajęciach jest wypełnienie formularza zgłoszenia poniżej „ZAPISZ SIĘ” oraz dokonanie wpłaty na nasze konto.

Numer konta bankowego Santander Bank:

14 1090 2590 0000 0001 3079 5806

 

Prosimy nie uiszczać opłaty za szkolenie do momentu otrzymania prośby za pomocą wiadomości email o dokonanie przedpłaty.

 

Rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu powinna być przesłana w formie podpisanego własnoręcznie pisma za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: szkolenia@suwalki.skwp.pl

 

W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w szkoleniu uczestnikowi przysługuje zwrot wpłaconych środków pieniężnych lub zostanie zobowiązany do zapłaty na następujących warunkach:

a) rezygnacja wcześniej niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia - zwrot całości wpłaty,

b) rezygnacja zgłoszona w okresie równym lub krótszym niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia - organizator pobiera całość kwoty za szkolenie.

 

Liczba miejsc jest ograniczona i decyduje kolejność zgłoszeń.

 

Serdecznie zapraszamy!

 

ul. Utrata 2B
16-400 Suwałki

tel. 87 566 24 71
tel. 87 565 33 44
fax 87 565 33 44

biuro@suwalki.skwp.pl
szkolenia@suwalki.skwp.pl

Santander 14 1090 2590 0000 0001 3079 5806

Oddział Okręgowy w Suwałkach SKwP od 13.11.2017 posiada Certyfikat ISO

CERTYFIKAT ISO