W szkoleniu uwzględniono czas na pytania uczestników. Bardzo prosimy aby pytania, które chcą Państwo zadać prowadzącemu wysłać na adres email:szkolenia@suwalki.skwp.pl . Pozostałe pytania, które nasuną się Państwu w trakcie szkolenia zadawane będą w części na to przeznaczonej.
Harmonogram szkolenia:
11.15 - 11.30 - rejestracja uczestników
11.30 - 13.5 - część szkoleniowa
13.15 - 13.45 - pytania uczestników
Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem internetu przy użyciu portalu clickmeeting.com
Udział w szkoleniu nie wymaga instalacji aplikacji. Po dokonaniu zapłaty otrzymacie Państwo na podany w zgłoszeniu adres email wiadomość z linkiem i hasłem, który pozwoli Państwu przyłączyć się do szkolenia.
Wykładowca:
Marcin Otręba- absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. W roku 2005 ukończył studia podyplomowe o specjalności Podatki. Posiada Wieloletnie doświadczenie w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego. Specjalizuje się w zagadnieniach podatków pośrednich. Autor wielu publikacji dla biuletynu VAT, wydawnictwa INFOR. Od 2010 roku związany jest z Wyższą Szkołą Bankową we Wrocławiu oraz Opolu, w której prowadzi wykłady oraz szkolenia z zakresu podatków. Wieloletni pracownik Izby Skarbowej we Wrocławiu. Doświadczenie zawodowe zdobywał również pracując w międzynarodowych firmach rozwiązując problemy z zakresu podatków od towarów i usług. Ma status trenera z ramienia Centrum Edukacji Zawodowej Resortu Finansów w zakresie podatku od towarów i usług oraz ordynacji podatkowej.
Program szkolenia:
1.Transakcje w których faktycznie następuje obowiązek zapłaty na rachunek z Białej Listy:
- warunki, które muszą być spełnione łącznie, żeby nastąpił obowiązek zapłaty na rachunek z Białej Listy,
- transakcje powyżej 15 tys. zł – najnowsza wykładnia Ministerstwa Finansów,
- stała współpraca a limit transakcyjny 15 tys. zł – najnowsza wykładnia Ministerstwa Finansów.
2.Moment weryfikacji rachunku a moment faktycznej zapłaty:
- moment, w którym należy sprawdzić rachunek na Białej Liście,
- zlecenia płatności odroczonych i zleceń stałych a moment sprawdzenia rachunku na Białej Liście,
- wykreślenie podatnika VAT lub rachunku bankowego z Białej Listy pomiędzy dniem sprawdzenia rachunku a dniem zlecenia przelewu – skutki podatkowe,
- wykreślenie podatnika VAT lub rachunku bankowego z Białej Listy pomiędzy dniem zlecenia przelewu a dniem realizacji przelewu – skutki podatkowe,
- czy gromadzić oraz w jakiej postaci należy gromadzić dowody sprawdzenia rachunków bankowych na Białej Liście?
- zapłata przy użyciu mechanizmu podzielonej płatności na rachunki spoza Białej Listy,
3.Wyjaśnienia Ministerstwa Finansów:
- czy UPL-1 upoważnia do podpisania o zapłacie na rachunek bankowy spoza Białej Listy (ZAW NR)?,
- jakie inne umocowanie uprawnia do podpisania ZAW NR?
- czy w przypadku dokonania zapłaty na rachunek spoza Białej Listy, powtórna zapłata na rachunek z Białej Listy może uchronić podatnika przed negatywnymi skutkami podatkowymi?
- czy w przypadku nieterminowego złożenia zawiadomienia ZAW NR można wnioskować o przywrócenie terminu jego złożenia?
- czy w przypadku dokonania zapłaty na rachunek spoza Białej Listy i nie złożenia w terminie ZAW NR, powtórna zapłata i terminowe złożenie ZAW NR może uchronić podatnika przed negatywnymi skutkami podatkowymi?
- czy konieczna jest weryfikacja rachunku na Białej Liście, jeżeli zapłata w trybie egzekucji administracyjnej?
- czy konieczna jest weryfikacja rachunku na Białej Liście, jeżeli zapłata w ramach factoringu?
4.Planowane od kwietnia 2020 r. zmiany w przepisach dotyczących Białej Listy:
- wyłączenia konieczności składania ZAW NR w określonych w ustawie sytuacjach,
- zwiększenie ochrony przy zapłacie podzieloną płatnością,
- zmiana terminu złożenia ZAW NR,
- zmiana właściwości miejscowej naczelnika urzędu skarbowego do którego składa się ZAW NR.
5.Pytania uczestników.