search Wiedza współpraca wsparcie od 1907
Miasto:
Suwałki
Typ:
Seminarium
Tryb:
Jednodniowy
Opłata:
380,- zł od osoby
350,- zł Cena dla członków z opłaconą bieżącą składką

TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA

  • 05 listopada 2024r. godz. 9.00-14.00 (6 godz. lek.)
  • Szkolenie prowadzone jest w formule on-line, (tzw. webinar). Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.

WYKŁADOWCY:

Dariusz Polakowski- absolwent Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, podyplomowych studiów na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu oraz Uniwersytecie Warszawskim. Wieloletni pracownik organów podatkowych. W okresie pracy w Izbie Skarbowej we Wrocławiu trener Ministra Finansów z zakresu podatku VAT, integracji europejskiej, komunikacji oraz zarządzania zasobami ludzkimi w administracji. Przeprowadził ponad 2 tysiące szkoleń i wykładów z zakresu podatku od towarów i usług, których uczestnikami byli pracownicy organów podatkowych,  doradcy podatkowi, pracownicy pionów ekonomiczno – księgowych podmiotów prowadzących działalność gospodarczą oraz jednostek samorządu terytorialnego. Autor lub współautor publikacji związanych z problematyką podatku VAT. Jest osobą wysoce komunikatywną o ogromnym doświadczeniu i nie kwestionowanej wiedzy.

Katarzyna Klekot- absolwentka Politechniki Częstochowskiej na Wydziale Rachunkowości i Finansów, księgowa z kilkunastoletnim stażem, doświadczenie w obsłudze księgowej firm zdobywała pracując w biurach rachunkowych, obecnie właściciel biura rachunkowego.

PROGRAM

Część I

1. Faktura ustrukturyzowana - fakultet

a) definicja faktury ustrukturyzowanej,

b) moment wystawienia i otrzymania faktury,

c) wystawianie faktur w KSeF w ramach stosowanych dotychczas sposobów fakturowania,

d) uprawnienia osób upoważnionych do wystawiania i otrzymywania faktur, oraz obowiązek przekazania informacji o tych osobach organom podatkowym,

e) kontrola i archiwizacja dokumentów w systemie KSeF.

f) faktury korygujące, duplikaty, noty korygujące,

g) faktury pro-forma, noty korygujące a KSeF

h) sposoby identyfikacji w systemie,

2. Zasady i terminy wystawiania faktur

a) na kim spoczywa obowiązek wystawienia faktury i w jakich sytuacjach,

b) „pusta faktura” i jej skutki,

c) „refakturowanie”, (data sprzedaży, data powstania obowiązku podatkowego i data wystawienia refaktury, refakturowanie świadczeń złożonych np. media przy wynajmie, leasingu, stawki podatkowe, podatek od nieruchomości),

d) faktury dokumentujące otrzymanie zaliczki, zadatku, przedpłaty,

e) w jakich sytuacjach otrzymanie zaliczki nie rodzi obowiązku rozliczenia podatku,

f) dokumentowanie importu usług, zakupu towarów gdzie podatnikiem jest nabywca oraz WNT

g) faktura korygująca a nota korygująca, zbiorcza faktura korygująca, faktury zwiększające i obniżające podstawę opodatkowania, dokumentowanie rabatów pośrednich,

g) duplikat faktury, faktury do paragonów, dokumenty uznawane za faktury,

h) różnica między „anulowaniem” dokumentu a jego korektą do „zera”,

i) wystawianie faktur do paragonów, konsekwencje za ich błędne wystawienie,

3. Data wystawienia faktury a data powstania obowiązku podatkowego

a) określenie daty powstania obowiązku podatkowego,

b) co oznacza pojęcie data wykonania usługi lub wydania towaru,

c) data wystawienia faktury a data powstania obowiązku podatkowego,

d) w jakich sytuacjach wystawienie faktury oznacza obowiązek zapłaty podatku VAT,

e) świadczenia o charakterze ciągłym,

 4. Prawo do odliczenia VAT:

a) zasady i terminy rozliczania podatku naliczonego,

b) przypadki w jakich nie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego,

d) możliwość (przy spełnieniu określonych warunków) odliczenia podatku naliczonego od zakupionych usług noclegowych,

e) gastronomia, catering a odliczenie VAT – zasada stałości (wyrok TSUE), usługi turystyki

f) zasada neutralności (wyrok TSUE),

g) należyta staranność, dobra wiara a rozliczenie podatku naliczonego.

 5. Ulga na złe długi:

a) termin w jakim sprzedający uprawdopodabnia nieściągalność wierzytelności,

b) warunki korzystania z ulgi na złe długi,

c) obowiązki nabywcy,

d) ulga na złe długi a termin płatności,

Część II

  1. Konstrukcja części deklaracyjnej
  • objaśnienie poszczególnych pól
  1. Konstrukcja części ewidencyjnej
  • objaśnienie ewidencji zakupu i ewidencji sprzedaży
  1. Ewidencja zakupu:
  • Wprowadzenie danych:
    -kontrahent
    -rodzaj transakcji (krajowa, nabycie wewUE, nabycie wew UE trójstronne, import,krajowa podatnikiem nabywca, wewnątrzunijny-podatnikiem nabywca pozaunijny-podatnikiem nabywca)-przykłady transakcji i dokumentów
    -kategoria
    -waluta
    -kody JPK (procedura-IMP, typ dokumentu -WEW,MK, VAT_RR, zn techn-VAT_MARŻA)
    -nr dokumentu, daty, kwoty, stawka, odliczenie, kol, forma płatności
  1. Ewidencja sprzedaży:
  • Wprowadzenie danych:
    -kontrahent
    -rodzaj transakcji ( krajowa, dostawa wew UE , dostawa wew UE trójstronna, eksport, eksport -zwrot vat, poza terytorium kraju, poza terytorium kraju ( stawka NP.), wewUE podatnikiem nabywca, pozaunijny -podatnikiem nabywca, procedura OSS)-przykł.
    -kategoria
    -waluta
    -kody JPK (GTU01-13, procedura -TP, TT_WNT, TT_D,MR_T,MR_UZ,I_42,I_63,B_SPV, B_SPV_DOSTAWA,B_MPV_PROWIZJA,WSTO_EE,IED, typ dokumentu-RO,WEW, FP)
    -nr dokumentu, daty, kwoty, stawka, kol, MPP
  1. Wysyłka pliku i pobranie UPO
  2. Programy komercyjne i niekomercyjne do prowadzenia księgowości i wysyłki JPK

OPŁATA

  • 380,00 zł  cena brutto od osoby
  • 350,00 zł cena brutto dla członków

Należność za udział w szkoleniu prosimy wpłacać na rachunek bankowy.

Numer konta bankowego Santander Bank: 14 1090 2590 0000 0001 3079 5806

Opłatę prosimy uiścić po otrzymaniu zawiadomienia z potwierdzeniem realizacji szkolenia.

Cena obejmuje:

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

Materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.

W RAMACH SZKOLENIA ZAPEWNIAMY

  • udział w szkoleniu, możliwość zadawania pytań online i na czacie,
  • materiały szkoleniowe w formie elektronicznej (plik pdf),
  • zaświadczenie o uczestnictwie w szkoleniu.

ORGANIZACJA

  • Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie zgłoszenia i zapłata należności w terminie wskazanym przez Organizatora (przed realizacją).
  • Szkolenie odbędzie przy użyciu platformy do zdalnego prowadzenia zajęć Microsoft Teams.
  • Wymagania techniczne komputera: procesor dwurdzeniowy 2GHz, 2 GB pamięci RAM, system operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS3, połączenie internetowe o prędkości nie mniejszej niż: 2048 kbps (2 Mbps), głośniki/kamera/mikrofon.
  • Realizacja szkolenia jest uzależniona od zainteresowania powyższą tematyką

Zapraszamy!

ul. Utrata 2B
16-400 Suwałki

tel.87 566 24 71
tel.87 565 33 44
fax87 565 33 44

biuro@suwalki.skwp.pl
szkolenia@suwalki.skwp.pl

Santander14 1090 2590 0000 0001 3079 5806

Oddział Okręgowy w Suwałkach SKwP od 13.11.2017 posiada Certyfikat ISO

CERTYFIKAT ISO