search Wiedza współpraca wsparcie od 1907
Miasto:
Typ:
Seminarium
Tryb:
W dni robocze
Opłata:
330.00,- zł od osoby
300.00,- złCena dla członków SKwP z opłaconą bieżącą składką

TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA

  • 9 kwietnia 2024 r. od godz. 09.00 do 14.00
  • 10 maja 2024 r. od godz. 09.00 do 14.00
  • szkolenie prowadzone jest w formule on-line. Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.

WYKŁADOWCA

Marcin Otręba - doradca podatkowy, doktorant w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu. Absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkami pośrednimi oraz kontrolą podatkową, celno-skarbową, postępowaniem podatkowym prowadzonymi przez organy Krajowej Administracji Skarbowej. Posiada wieloletnią praktykę w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego. Wieloletni pracownik Izby Skarbowej we Wrocławiu. Trener Ministerstwa Finansów oraz Centrum Edukacji Zawodowej Resortu Finansów w zakresie podatku od towarów i usług oraz ordynacji podatkowej. Doświadczenie zawodowe zdobywał również w międzynarodowych firmach z SSE, zajmując się rozwiązywaniem bieżących problemów podatkowych oraz wdrażaniem nowych procesów związanych z podatkami. Od 2010 roku związany jest z Wyższą Szkołą Bankową we Wrocławiu w której prowadzi zajęcia z zakresu prawa podatkowego jako pracownik naukowy na wydziale Finansów i Zarządzania. Kierownik studiów podyplomowych – Doradca podatkowy. W ramach własnej działalności projektuje oraz prowadzi szkolenia podatkowe min. dla Administracji Skarbowej, Oddziałów Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Autor licznych publikacji dla biuletynu VAT, wydawnictwa INFOR. Od 2020 r. związany jest z Kancelarią Staniek & Partners Law For Industry w której łączy wiedzę z zakresu prawa podatkowego z praktyką. Od 2021 r. Adiunkt na Wydziału Finansów i Zarządzania Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu na kierunku Finanse i rachunkowość

CEL

Podczas szkolenia przedstawione zostaną nie tylko same zasady wystawiania faktur ustrukturyzowanych i korzystania z systemu KSeF, ale także najczęściej pojawiające pytania i odpowiedzi Ministerstwa Finansów związane z funkcjonowaniem systemu i jego obowiązkowym stosowaniem.

W ramach szkolenia, pod okiem doświadczonego wykładowcy–praktyka, uzyskasz kompleksową wiedzę z zakresu:

  • wdrożenia u podatnika Krajowego Systemu e-Faktur,
  • wystawiania faktur ustrukturyzowanych,
  • nowych pojęć i definicji,
  • skutków wprowadzonych zmian w fakturowaniu.

 

PROGRAM

  1. Ramy prawne i zasady funkcjonowania KSeF
  • Faktura ustrukturyzowana a faktura elektroniczna,
  • Zapewnienie autentyczności pochodzenia, integralności treści, czytelności treści,
  • Wystawienie faktury w ustrukturyzowanej a akceptacja kontrahenta,
  • Terminy wystawiania faktur ustrukturyzowanych,
  1. Dokumenty przetwarzane przez KSeF:
  • Schema faktury ustrukturyzowanej - omówienie wzorca faktury ustrukturyzowanej,
  • Walidacja faktury wysłanej do KSeF w celu rejestracji,
  • Informacje dodatkowe w fakturach ustrukturyzowanych oraz załączniki do faktur ustrukturyzowanych (np. protokoły odbioru, warunki dostawy INCOTERMS, nr WZ, adres dostawy, dane odbiorcy innego niż nabywca itp.),
  • Uwierzytelnianie się w systemie KSeF a ZAW-Faktura,
  • Uprawnienia osoby/podmiotu do korzystania z KSeF,
  • Wystawienie faktury w KSeF – omówienie narzędzi do wystawiania faktur ustrukturyzowanych,
  • Otrzymywanie faktur w KSeF oraz dostęp do faktur wystawionych i otrzymanych w KSeF, co musimy wiedzieć,
  • Numer faktury ustrukturyzowanej a JPK, MPP oraz biała lista podatników,
  • „Refakturowanie”, (data sprzedaży, data powstania obowiązku podatkowego i data wystawienia refaktury, refakturowanie świadczeń złożonych np. media przy wynajmie, leasingu, stawki podatkowe).

III. Rodzaje dokumentów wystawianych przy użyciu w KSeF,

  • Faktury ustrukturyzowane dla kontrahentów krajowych oraz zagranicznych,
  • Faktury ustrukturyzowana – co z notą korygującą,
  • Anulowanie faktury ustrukturyzowanej czy będzie dalej możliwe ?
  • Duplikat faktury ustrukturyzowanej, kto dalej będzie mógł wystawiać ?
  • Faktury „VAT-RR”,
  • Faktury metoda kasowa, system marży,
  • Faktura wystawiana przez nabywcę (samofakturowanie),
  • Faktura wystawia przez podmiot zwolniony na podstawie art. 43 oraz 113 ustawy o VAT,
  • Faktury wystawiania w ramach OSS i IOSS,
  • Faktura ustrukturyzowana a kasa fiskalna,
  • Faktury wystawione w okresie niedostępności KSeF (tzw. tryb „offline”) oraz związane z nimi obowiązki,
  • Awaria KSeF,
  • Znaczenie kodu QR umieszczanego obowiązkowo na wydruku lub obrazie elektronicznym faktur wystawianych w KSeF.
  1. Moment wystawienia i otrzymania faktury ustrukturyzowanej oraz ich korygowanie
  • moment wystawienia faktury w KSeF w świetle przepisów ustawy o VAT,
  • data wystawienia faktury w KSeF a data powstania obowiązku podatkowego VAT,
  • moment otrzymania faktury w KSeF w świetle przepisów ustawy o VAT,
  • moment otrzymania faktury w KSeF a prawo do odliczenia podatku VAT.
  1. Korygowanie faktur w KSeF
  • Korygowanie faktur wystawionych poza KSeF w okresie dobrowolnego stosowania KSeF,
  • Wystawianie faktur korygujących poza KSeF – czy to będzie możliwe?
  • Specyfika korekty in minus podatku należnego.
  • Specyfika korekty in minus podatku naliczonego.

 

  1. Korzyści wynikające z dobrowolnego stosowania faktur ustrukturyzowanych:
  • 40-dniowy zwrot podatku VAT, kto faktycznie z niego skorzysta ?
  • Ułatwione stosowanie korekty in minus po stronie sprzedawcy i nabywcy,
  • Brak konieczności dostarczania JPK_FA na żądanie organów podatkowych,
  • Brak obowiązków związanych z autentycznością pochodzenia, czytelnością oraz integralnością faktur,
  • Przechowywanie faktur ustrukturyzowanych przez system KSeF. Co później ?

VII.  Sankcje w zakresie nieprawidłowości w korzystaniu z KSeF .:

  • Sankcja za wystawienie faktury poza KSeF,
  • Sankcje za wystawienie faktur w niewłaściwym formacie w okresie awarii lub w trybie „offline”,
  • Sankcje za opóźnione przesłanie do KSeF faktur wystawionych w okresie awarii lub w trybie „offline”.
  • Zakres automatycznej kontroli faktur w systemie KSeF przez Krajową Administrację Skarbową.

VIII.  Jak przygotować się do wdrożenia KSeF krok po kroku:

  • Sprawdź, od kiedy należy wystawiać faktury za pomocą KSeF,
  • Przeanalizuj struktur e faktury,
  • Mapowanie obowiązkowych danych do schemy e faktury,
  • Wybierz najbardziej optymalne narzędzie do korzystania z KSeF,
  • Jak uwierzytelnić się w systemie KSeF, czy token jest bezpieczny ?
  • Komu nadać uprawnienia do korzystania z KSeF ?
  • Pamiętaj o wdrożenie procedur wewnętrznych w zakresie korzystania z KSeF,
  • Przeanalizuj umowy zawarte z kontrahentami pod kontem KSeF,
  • Przed wystawieniem faktury przeprowadź testy narzędzi do obsługi KSeF.

 

WYMAGANIA SPRZĘTOWE

Do wzięcia udziału w szkoleniu niezbędny jest komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy z obsługą dźwięku.

OPŁATA

  • 300 zł - dla członków zwyczajnych i wspierających SKwP z opłaconą na bieżąco składką
  • 330 zł - dla pozostałych osób

Cena obejmuje:

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.

INFORMACJE DODATKOWE

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest nadesłanie karty zgłoszenia  poprzez formularz online na stronie internetowej oraz dokonanie wpłaty na nasze konto nr 14 1090 2590 0000 0001 3079 5806 do dnia poprzedzającego szkolenie. Jeżeli do dnia poprzedzającego szkolenie należność ureguluje zbyt mała ilość osób to szkolenie zostanie odwołane (informacja zostanie wysłana drogą mailową).

Rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić bezwzględnie w formie pisemnej (za pośrednictwem poczty mailowej) najpóźniej do dnia poprzedzającego szkolenie.  Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów szkolenia przez zgłaszającego w wysokości 100%. Nieuczestniczenie w szkoleniu nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.

Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.

ul. Utrata 2B
16-400 Suwałki

tel.87 566 24 71
tel.87 565 33 44
fax87 565 33 44

biuro@suwalki.skwp.pl
szkolenia@suwalki.skwp.pl

Santander14 1090 2590 0000 0001 3079 5806

Oddział Okręgowy w Suwałkach SKwP od 13.11.2017 posiada Certyfikat ISO

CERTYFIKAT ISO