search Wiedza współpraca wsparcie od 1907
Miasto:
Suwałki
Typ:
Seminarium
Tryb:
Jednodniowy
Opłata:
330,- zł od osoby
300,- złCena dla członków SKwP z opłaconą składką za ostatnie dwa lata

KSEF -Obowiązkowy System eFakturowania od lipca 2024 r.

TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA

  • 09 sierpnia 2023 r. od godz. 09.00 do 14.00
  • Szkolenie prowadzone jest w formule on-line, (tzw. webinar). Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.

WYKŁADOWCA

Marcin Otręba - Doktorant w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu. Absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkami pośrednimi oraz kontrolą podatkową, celno-skarbową, postępowaniem podatkowym prowadzonymi przez organy Krajowej Administracji Skarbowej. Posiada wieloletnią praktykę w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego. Wieloletni pracownik Izby Skarbowej we Wrocławiu. Trener Ministerstwa Finansów oraz Centrum Edukacji Zawodowej Resortu Finansów w zakresie podatku od towarów i usług oraz ordynacji podatkowej. Doświadczenie zawodowe zdobywał również w międzynarodowych firmach z SSE, zajmując się rozwiązywaniem bieżących problemów   podatkowych oraz wdrażaniem nowych procesów związanych z podatkami. Od 2010 roku związany jest z Wyższą Szkołą Bankową we Wrocławiu w której prowadzi zajęcia z zakresu prawa podatkowego jako pracownik naukowy na wydziale Finansów i Zarządzania. Kierownik studiów podyplomowych – Doradca podatkowy. W ramach własnej działalności projektuje oraz prowadzi szkolenia podatkowe min. dla Administracji Skarbowej, Oddziałów Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Autor licznych publikacji dla biuletynu VAT, wydawnictwa INFOR. Od 2020 r. związany jest z Kancelarią Staniek & Partners Law For Industry w której łączy wiedzę z zakresu prawa podatkowego z praktyką. Od 2021 r. Adiunkt na Wydziału Finansów i Zarządzania Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu na kierunku Finanse i rachunkowość

PROGRAM

  • Ważne daty:
    • 2024 r. wejście w życie obowiązkowych e-Faktur.
    • okres przejściowy 01.2022 – 2024 – dobrowolne korzystanie z e-Fakturowania, okres ten został zaplanowany jako okres „testowy,
    • 2024 r. – obowiązkowe e-Faktury również dla podmiotów zagranicznych posiadających stałe miejsce prowadzenia działalności dla celów VAT w Polsce,
  •  Najważniejsze pojęcia dotyczące KSeF:
    • Faktury wg Dyrektywy 2006/112/WE w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej oraz wg polskiej ustawy o VAT,
    • Postaci faktury przewidziane przepisami Dyrektywy 2006/112/WE oraz polskiej ustawy o VAT,
    • Faktury ustrukturyzowane,
    • Faktura ustrukturyzowana a faktura elektroniczna,
    • Zapewnienie autentyczności pochodzenia, integralności treści, czytelności treści,
    • Wystawienie faktury w ustrukturyzowanej a akceptacja kontrahenta,
    • Terminy wystawiania faktur ustrukturyzowanych,
    • Elementy faktury ustrukturyzowanej,
    • Przechowywanie faktur ustrukturyzowanych.
  • Korzystanie z KSeF:
    • Rodzaje dokumentów wystawianych przy użyciu w KSeF,
    • Proces wystawienia faktury w KSeF,
    • Walidacja faktury wysłanej do KSeF w celu wystawienia,
    • Informacje dodatkowe w fakturach ustrukturyzowanych oraz załączniki do faktur ustrukturyzowanych (np. protokoły odbioru, warunki dostawy INCOTERMS, nr WZ, adres dostawy, dane odbiorcy innego niż nabywca itp.),
    • Weryfikacja uprawnień osoby/podmiotu do korzystania z KSeF,
    • Wystawienie faktury w KSeF a zgoda nabywcy,
    • Otrzymywanie faktur w KSeF oraz dostęp do faktur wystawionych i otrzymanych w KSeF,
    • Numer faktury ustrukturyzowanej a JPK,
    • „Refakturowanie”, (data sprzedaży, data powstania obowiązku podatkowego i data wystawienia refaktury, refakturowanie świadczeń złożonych np. media przy wynajmie, leasingu, stawki podatkowe).
  • Określenie momentu wystawienia i otrzymania faktury ustrukturyzowanej:
    • moment wystawienia faktury w KSeF w świetle przepisów ustawy o VAT,
    • data wystawienia faktury w KSeF a data powstania obowiązku podatkowego VAT oraz PIT/CIT
    • moment otrzymania faktury w KSeF w świetle przepisów ustawy o VAT,
    • moment otrzymania faktury w KSeF a prawo do odliczenia podatku VAT.
  •  Zasady korygowania faktur ustrukturyzowanych (wystawionych w KSeF):
    • Faktury wystawione poza KSeF czy można korygować ją w formie ustrukturyzowanej czy w formie „tradycyjnej”?
    • Terminy oraz zasady korygowania faktur ustrukturyzowanych,
    • Faktury ustrukturyzowana a nota korygująca,
    • Anulowanie faktury ustrukturyzowanej,
    • Duplikat faktury ustrukturyzowanej,
    • Faktury „VAT-RR”, faktury metoda kasowa, system marży,
    • Faktura wystawiana przez nabywcę (samofakturowanie),
    • Faktur wystawiona przez podmiot zagraniczny,
    • Faktura wystawia przez podmiot zwolniony na podstawie art. 43 oraz 113 ustawy o VAT,
    • Faktura ustrukturyzowana a kasa fiskalna.
  • Korzyści wynikające z dobrowolnego stosowania faktur ustrukturyzowanych:
    • 40-dniowy zwrot podatku VAT,
    • Ułatwione stosowanie korekty in minus po stronie sprzedawcy i nabywcy,
    • Brak konieczności dostarczania JPK_FA na żądanie organów podatkowych,
    • Brak obowiązków związanych z autentycznością pochodzenia, czytelnością oraz integralnością faktur,
    • Zakres automatycznej kontroli faktur w systemie KSeF przez Krajową Administrację Skarbową.
  • Zakres automatycznej kontroli faktur w systemie KSeF przez Krajową Administrację     Skarbową.

WYMAGANIA SPRZĘTOWE

Do wzięcia udziału w szkoleniu niezbędny jest komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy z obsługą dźwięku

OPŁATA:

  • 330 zł brutto od osoby
  • 300 zł brutto dla członków SKwP z opłaconą składką za ostatnie dwa lata

Należność za udział w szkoleniu prosimy wpłacać na rachunek bankowy:

Numer konta bankowego Santander Bank: 14 1090 2590 0000 0001 3079 5806

 

Cena obejmuje:

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

W RAMACH SZKOLENIA ZAPEWNIAMY:

- udział w szkoleniu, możliwość zadawania pytań,
- materiały szkoleniowe w formie elektronicznej (plik pdf),
- zaświadczenie o uczestnictwie w szkoleniu.

INFORMACJE DOTYCZĄCE UDZIAŁU W SZKOLENIU:

- Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest pisemne zgłoszenie (przycisk ZAPISZ SIĘ) oraz dokonanie wpłaty najpóźniej na 3 dni przed terminem szkolenia.
- Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.
- Rezygnacja za udział w szkoleniu wymagana bezwzględna forma pisemna za pośrednictwem poczty mailowej najpóźniej na 3 dni przed szkoleniem.
- Szkolenie odbędzie przy użyciu platformy do zdalnego prowadzenia zajęć Microsoft TEAMS
- Wymagania techniczne: komputer z kamerą i głośnikiem ,dostęp do Internetu ( przeglądarka Chrome lub Edge)
- Realizacja szkolenia jest uzależniona od zainteresowania powyższą tematyką.

Materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.

Serdecznie zapraszamy

ul. Utrata 2B
16-400 Suwałki

tel.87 566 24 71
tel.87 565 33 44
fax87 565 33 44

biuro@suwalki.skwp.pl
szkolenia@suwalki.skwp.pl

Santander14 1090 2590 0000 0001 3079 5806

Oddział Okręgowy w Suwałkach SKwP od 13.11.2017 posiada Certyfikat ISO

CERTYFIKAT ISO