Cel
Szkolenie ma na celu przekazanie wiedzy na temat najczęściej wykorzystywanych funkcji programu Microsoft Excel oraz zapoznanie uczestników z ich praktycznym zastosowaniem. Uczestnicy szkolenia zdobędą umiejętność edycji i formatowania danych, zapoznają się z możliwościami wykorzystywania odwołań oraz funkcji. Dzięki ćwiczeniom przygotowanym przez wykładowcę każdy uczestnik będzie umiał sortować i filtrować dane oraz nauczy się automatyzować prace w arkuszu kalkulacyjnym MS Excel. Uczestnicy nabędą również kompetencje społeczne tj. będzie rozumiał potrzebę uczenia się przez całe życie oraz konieczność aktualizacji wiedzy i doskonalenia umiejętności, będzie potrafił rozpoznawać sytuacje, w których właściwe jest skonsultowanie się ze specjalistami w celu rozwiązania problemów i sformułowania wniosków.
Program:
- Arkusz kalkulacyjny - przeznaczenie i możliwość wykorzystania w pracy.
- Praca z jednym i wieloma plikami.
- Formatowanie i modyfikacja arkusza.
- Zasady adresowania komórek i pisania formuł.
- Niektóre funkcje matematyczne i trygonometryczne, logiczne i statystyczne.
- Drukowanie.
- Tworzenie wykresów.
- Bazy danych w Excelu - podstawy.
- Analiza danych za pomocą sum pośrednich.
- Analiza danych za pomocą tabel przestawnych - podstawy.
- Makropolecenia - automatyzacja pracy w Excelu.