search Wiedza współpraca wsparcie od 1907
Miasto:
Typ:
Seminarium
Tryb:
Opłata:
330,- zł od osoby
,- złCena dla członków SKwP z opłaconą na bieżąco składką

Przegląd podatkowy VAT; CIT; PIT w 2024

 

TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA

  • 19 kwietnia 2024r. godz. 9.00 - 14.00  (6 godz. lek.)
  • Szkolenie prowadzone jest w formule on-line, (tzw. webinar). Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy TEAMS

WYKŁADOWCA

Marcin Otręba - doradca podatkowy, doktorant w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu. Absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkami pośrednimi oraz kontrolą podatkową, celno-skarbową, postępowaniem podatkowym prowadzonymi przez organy Krajowej Administracji Skarbowej. Posiada wieloletnią praktykę w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego. Wieloletni pracownik Izby Skarbowej we Wrocławiu. Trener Ministerstwa Finansów oraz Centrum Edukacji Zawodowej Resortu Finansów w zakresie podatku od towarów i usług oraz ordynacji podatkowej. Doświadczenie zawodowe zdobywał również w międzynarodowych firmach z SSE, zajmując się rozwiązywaniem bieżących problemów podatkowych oraz wdrażaniem nowych procesów związanych z podatkami. Od 2010 roku związany jest z Wyższą Szkołą Bankową we Wrocławiu w której prowadzi zajęcia z zakresu prawa podatkowego jako pracownik naukowy na wydziale Finansów i Zarządzania. Kierownik studiów podyplomowych – Doradca podatkowy. W ramach własnej działalności projektuje oraz prowadzi szkolenia podatkowe min. dla Administracji Skarbowej, Oddziałów Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Autor licznych publikacji dla biuletynu VAT, wydawnictwa INFOR. Od 2020 r. związany jest z Kancelarią Staniek & Partners Law For Industry w której łączy wiedzę z zakresu prawa podatkowego z praktyką. Od 2021 r. Adiunkt na Wydziału Finansów i Zarządzania Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu na kierunku Finanse i rachunkowość

PROGRAM

• Zmiany VAT wynikające z najnowszego pakietu „SLIM VAT 3”

o Podniesienie progu dla małego podatnika do 2 mln euro rocznie.
o Uregulowanie właściwych kursów walut stosowanych do przeliczenia podstawy opodatkowania przy korektach in plus oraz in minus.
o WDT – doprecyzowanie, że w razie otrzymania dokumentów z opóźnieniem wykazuje się w dacie powstania obowiązku podatkowego.
o Zmiany w zwolnieniach z VAT dla zarządzania funduszami inwestycyjnymi oraz importu towarów dla palcówek dyplomatycznych.
o Zniesienie obowiązku posiadania faktury do odliczenia VAT przy WNT.
o Podniesienie z 500 do 10 tyś. zł progu, który pozwala na przyjęcie, że proporcja odliczenia wynosi 100% (pod warunkiem, że przekroczyła 98 %).
o Brak konieczności uwzględniania korekty rocznej podatku naliczonego, jeżeli proporcja jest niższa i różni się nieznacznie od proporcji wstępnej.
o Wprowadzenie przepisu o braku obowiązku wystawienia faktury w przypadku, gdy wpłata zaliczki oraz dostawa towarów/usługa zostaną dokonane w tym samym okresie rozliczeniowym.
o Możliwość uwolnienia się od odpowiedzialności solidarnej z tytułu otrzymania płatności na rachunek VAT w przypadku zmiany faktora.
o Brak konieczności drukowania raportów fiskalnych i dokumentów niefiskalnych z kas rejestrujących on line.
o Zmiany w naliczaniu sankcji 15%, 20%, 30% i 100% za błędy oraz możliwość odstąpienia od wymierzenia sankcji VAT przez organy podatkowe.
o Możliwość przelewów VAT pomiędzy rachunkami VAT członków grupy VAT.
o Wprowadzenie zmian w zakresie Wiążących Informacji Stawkowych.

• Krajowy System e-Faktury - co dalej w planach MF
o kogo nowe regulacje obejmą w pierwszej kolejności,
o zasady funkcjonowania KSeF, w tym przesyłanie i odbieranie faktur,
o archiwizacja faktur w KSeF,
o czy stosowanie KSeF będzie wymagało zgody kontrahenta i w jaki sposób pobierze on fakturę?
o jakie rodzaje faktur będzie można wystawiać przez KSeF, a jakie nadal trzeba będzie wystawiać w dotychczasowy sposób?
o faktura pro-forma, uporoszczona, VAT RR i korekta VAT RR oraz duplikat a nowy KSeF,
o PEF a KSeF – czy zostaną zharmonizowane?
o czy będzie dostępny wzór faktur?
o termin przechowywania faktur w KSeF.

• Grupa VAT
o Kto może utworzyć grupę VAT?
o powiązania finansowe
o powiązania organizacyjne
o powiązania ekonomiczne
o W jakich przypadkach korzystne jest utworzenie takiej grupy?
o Co powinna zawierać umowa o utworzeniu grupy VAT?
o Jak rozliczane są transakcje wewnątrz grupy i z podmiotami spoza grupy?
o Jak fakturować czynności wykonywane dla członków grupy VAT?
o zasady składania JPK_VAT w grupie VAT
o zasady prowadzenia rejestru sprzedaży i nabycia w grupie VAT
o utrata statusu grupy VAT- konsekwencje
o odpowiedzialność za zobowiązania grupy VAT
o VAT-R i VAT – Z przy grupie VAT
o najnowsze objaśnienia podatkowe Ministra Finansów dotyczące grupy VAT

• Zmiany w CIT:
o Doprecyzowanie przepisów dotyczących kosztów finansowania dłużnego.
o Uchylenie przepisów dotyczących ukrytej dywidendy.
o Odroczenie oraz zmiany w zakresie podatku minimalnego.
o Nowy sposób liczenia dochodu/straty dla potrzeb podatku minimalnego.
o Nowy sposób liczenia podstawy opodatkowania w podatku minimalnym.
o Nowe wyłączenia spod podatku minimalnego.
o Zmiany w zakresie podatku od przerzucania dochodów.
o Zmiany w cenach transferowych – mniej problematyczne transakcje rajowe
o Polska Spółka Holdingowa – czy można łatwiej skorzystać z preferencji podatkowej?

• Zmiany w PIT dla płatników
o Nowe zasady stosowania kwoty zmniejszającej zaliczkę-rewolucyjne zmiany w PIT-2.
 Zmiany w korzystaniu z kwoty wolnej od podatku:
 nowi płatnicy podatku uprawnieni do stosowania kwoty zmniejszającej zaliczkę w trakcie roku,
 nowi podatnicy uprawnieni do korzystania z kwoty wolnej od podatku w trakcie roku (np. zleceniobiorcy, wykonawcy itp.),
 płatnicy uprawnieni do stosowania kwoty zmniejszającej zaliczkę „z urzędu”.
 Możliwość dzielenia kwoty zmniejszającej zaliczkę między maksymalnie 3 płatników ( np. pracodawców):
 zasady stosowania kwoty zmniejszającej zaliczkę w przypadku osiągania przychodów u kilku płatników – sposób dzielenia kwoty zmniejszającej zaliczkę,
 warunki umożliwiające podział kwoty zmniejszającej zaliczkę między kilku płatników w danym miesiącu,
 stosowanie kwoty zmniejszającej podatek w 2024 r. przez pracownika prowadzącego działalność gospodarczą,
 stosowanie kwoty zmniejszającej podatek przez emeryta/rencistę zatrudnionego na umowę o pracę lub umowę zlecenia – PIT-2 a PIT-3 i wycofanie EPD-18 – problemy podatkowe emerytów i rencistów, przykłady
 stosowanie kwoty zmniejszającej zaliczkę w przypadku pracownika osiągającego przychody z kilku umów zawartych z tym samym pracodawcą ( np. umowy o pracę i umowy zlecenia zawartej z własnym pracodawcą, kilku umów zlecenia zawartych z tym samym „pracodawcą”).
 Od kiedy osoby zatrudnione będą mogły składać nowe oświadczenia PIT-2?
 Nowa formy składania PIT-2 od 01.01.2023r.i termin obowiązywania oświadczenia.
 Nowy wzór PIT-2 – omówienie zasad wypełniania.
 Zmiany w stosowaniu oświadczenia PIT-2 w przypadku wypłaty wynagrodzenia po ustaniu zatrudnienia – przykład.
 Stosowanie kwoty zmniejszającej zaliczkę na liście płac, po zmianach od 1 stycznia 2023r. – przykłady
o Nowe zasady składania wniosków i oświadczeń podatkowych w zakładach pracy i organach rentowych:
 Formy składania wniosków i oświadczeń podatkowych – rodzaje wniosków i oświadczeń.
 Termin obowiązywania poszczególnych oświadczeń i wniosków a obowiązek ich aktualizacji lub wycofania.
 Zmiany w stosowaniu oświadczeń i wniosków podatkowych po ustaniu zatrudnienia.
 Zwolnienie płatnika z odpowiedzialności za naliczenia zaliczek na podstawie błędnie złożonych oświadczeń przez podatnika.
o Możliwość niepobierania zaliczki na podatek z wynagrodzenia podatnika ( np. pracownika).
 Warunki umożliwiające skorzystanie ze zwolnienia.
 Zwolnienie z pobierania zaliczki a stosowanie kwoty zmniejszającej zaliczkę (na podstawie złożonego PIT-2).

WYMAGANIA SPRZĘTOWE

Do wzięcia udziału w szkoleniu niezbędny jest komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy z obsługą dźwięku.

OPŁATA

  • 330 zł brutto od osoby
  • 300 zł brutto od osoby- cena dla członków

*Warunkiem uzyskania zniżki dla członków, jest na bieżąco uregulowana składka członkowska.

Należność za udział w szkoleniu prosimy wpłacać na rachunek bankowy Oddziału Okręgowego SKwP w Suwałkach: 14 1090 2590 0000 0001 3079 5806

Opłatę prosimy uiścić po otrzymaniu zawiadomienia z potwierdzeniem realizacji szkolenia.

Cena obejmuje:

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

W RAMACH SZKOLENIA ZAPEWNIAMY:

- udział w szkoleniu, możliwość zadawania pytań,
- materiały szkoleniowe w formie elektronicznej (plik pdf),
- zaświadczenie o uczestnictwie w szkoleniu.

INFORMACJE DOTYCZĄCE UDZIAŁU W SZKOLENIU:

- Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest pisemne zgłoszenie (przycisk ZAPISZ SIĘ) oraz dokonanie wpłaty najpóźniej na 1 dzień przed terminem szkolenia.
- Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.
- Rezygnacja za udział w szkoleniu wymagana bezwzględna forma pisemna za pośrednictwem poczty mailowej najpóźniej na 3 dni przed szkoleniem.
- Szkolenie odbędzie przy użyciu platformy do zdalnego prowadzenia zajęć
- Wymagania techniczne: komputer z kamerą i głośnikiem, dostęp do Internetu ( przeglądarka Chrome lub Edge)
- Realizacja szkolenia jest uzależniona od zainteresowania powyższą tematyką.

Materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.

Serdecznie zapraszamy!

ul. Utrata 2B
16-400 Suwałki

tel.87 566 24 71
tel.87 565 33 44
fax87 565 33 44

biuro@suwalki.skwp.pl
szkolenia@suwalki.skwp.pl

Santander14 1090 2590 0000 0001 3079 5806

Oddział Okręgowy w Suwałkach SKwP od 13.11.2017 posiada Certyfikat ISO

CERTYFIKAT ISO