search Wiedza współpraca wsparcie od 1907
Miasto:
Typ:
Seminarium
Tryb:
Opłata:
330,- zł od osoby
300,- złCena dla członków SKwP z opłaconą na bieżąco składką

TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA

  • 21 lutego 2024 r. od godz. 09.00 do 14.00
  • Szkolenie prowadzone jest w formule on-line, (tzw. webinar). Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.

OPIS

Za nami okres świąteczny, a więc czas wysyłki paczek i upominków dla kontrahentów, czas organizacji wigilii pracowniczych i przekazywania paczek i bonów pracownikom. Każde z tych zdarzeń powoduje określone skutki na gruncie trzech najważniejszych ustaw podatkowych (CIT/PIT/VAT).

Reklama na Fecebooku czy wkładka do gazety, szkolenie produktowe czy udział w konferencji, pozycjonowanie w sieci czy konto na Linkedin, a może tradycyjna reklama w lokalnej telewizji i gadżety z logo naszej firmy? A może obiad z kontrahentem lub konkurs bądź akcja premiowa z nagrodami? Metod promocji jest tysiące – ale którego byśmy nie wybrali – trzeba będzie ustalić, jakie skutki powoduje taki wydatek na gruncie CIT, PIT i VAT. Ponadto wydatki te trzeba dobrze udokumentować i uzasadnić? Jak zrobić to skutecznie i gdzie kryją się ryzyka podatkowe – o tym wszystkim powiemy sobie na setkach praktycznych przykładów adresowanych  do małych i dużych firm.

 

WYKŁADOWCA

Lech Janicki - prawnik, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. Od 14 lat zajmuje się problematyką podatkową i prawną. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu ogólnego prawa podatkowego oraz podatków bezpośrednich. Autor i współautor publikacji oraz komentarzy z zakresu prawa podatkowego oraz prawa pracy na łamach m.in. Rzeczpospolitej i Gazety Prawnej,  ekspert podatkowy w mediach (m.in. TVN CNBC) oraz licznych portali branżowych, doświadczony wykładowca szkoleń z zakresu prawa podatkowego.

PROGRAM

  • Reklama, reprezentacja, wydatki mieszane – jak skutecznie poradzić sobie z aspektem przychodu w PIT, kosztów podatkowych w CIT i odliczenia na gruncie VAT?
  • Świąteczne wydatki związane z kontrahentami (kartki, paczki prezentowe, upominki, alkohol, słodycze, imprezy podsumowujące rok) – skutki podatkowe.
  • Wydatki z okazji Świąt adresowane do pracowników (paczki świąteczne, bony do marketu, karty przedpłacone, wigilie pracownicze, ZFŚS, zmiana limitu zwolnień)
  • Wydatki świąteczne podatników ECIT (CIT estoński).
  • Koszty uzyskania przychodów dotyczące reklamy na przełomie roku.
  • Ulga na wydatki służące zwiększeniu przychodu ze sprzedaży produktów – 1 milion zł odliczany dodatkowo od dochodu z tytułu wydatków na reklamę – jak bezpiecznie rozliczyć ją za 2023 r.?
  • Projekt objaśnień Ministerstwa Finansów dotyczący stosowania ulgi z 2023 r.
  • Udział w targach, delegacje, wyżywienie
  • Reklama w mediach, eventy, konferencje, ulotki broszury,
  • Koszty pracowników przygotowujących ofertę dla klientów
  • Koszty budowy strony internetowej, jej aktualizacja, zdjęcia, usługi zewnętrzne
  • Ulga na wspieranie sportu i kultury w rozliczeniu 2023 r. – odliczenie 50 % wydatków.
  • Jak bezpiecznie skorzystać z ulgi na sport?
  • Sponsoring właściwy czy darowizna?
  • Obowiązki dokumentacyjne
  • Współpraca z instytucjami kultury
  • Jak rozróżnić reklamę od reprezentacji dla celów podatkowych?
  • 3 skutki podatkowe kompleksowo (w VAT, CIT, PIT)
  • Korzystne stanowisko MF w sprawie posiłków z kontrahentami – jak zastosować je w praktyce?
  • Wydatki na reklamę (np. prasa, radio, TV, internet, Facebook, Google, Instagram, Linkedin, serwisy społecznościowe, eventy, pikniki, dni otwarte, marketing wiralowy, Youtube, influencerzy, celebryci itp.) – w jaki sposób dokumentować te wydatki dla celów kosztowych?
  • Gadżety reklamowe dla kontrahentów (np. pendrivy, kaledarze, długopisy, kubki, ale też droższe „ryzykowne” upominki) – skutki podatkowe przekazania.
  • Konferencje i szkolenia produktowe, w tym połączone z wycieczkami – jak bezpiecznie je udokumentować?
  • Organizowanie imprez artystycznych i sportowo rekreacyjnych dla kontrahentów.
  • Udział w targach i konferencjach itp. – zasady rozliczeń podatkowych.
  • Jubileusze i pikniki firmowe oraz imprezy integracyjne – wszystkie skutki podatkowe.
  • Sponsoring w działalności przedsiębiorstwa (sport, działalność charytatywna, darowizny)
  • Konkursy z nagrodami – jakie obowiązki ciążą na organizatorze (przykłady regulaminów konkursów, obowiązki płatnika, opodatkowanie nagród)
  • Istota regulaminu sprzedaży premiowej – jak go napisać, by podatkowo było bezpiecznie?
  • Nieodpłatne świadczenia na rzecz kontrahentów a ryzyko reprezentacji.
  • Reklama w internecie a podatek u źródła (WHT) – jakie certyfikaty rezydencji potrzebujemy od firm Facebook, Google, Linkedin, Microsoft i nasze ewentualne obowiązki (CIT-10Z, IFT-2R)
  • Dokumentowanie wydatków na reklamę – rola podkładek, zdjęć, PDF-ów.

WYMAGANIA SPRZĘTOWE

Do wzięcia udziału w szkoleniu niezbędny jest komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy z obsługą dźwięku.

OPŁATA

  • 300 zł - dla członków zwyczajnych i wspierających SKwP z opłaconą na bieżąco składką
  • 330 zł - dla pozostałych osób

Cena obejmuje:

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.

INFORMACJE DODATKOWE

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest nadesłanie karty zgłoszenia  poprzez formularz online na stronie internetowej oraz dokonanie wpłaty na nasze konto nr 40 1050 1139 1000 0023 0192 5976 do dnia poprzedzającego szkolenie. Jeżeli do dnia poprzedzającego szkolenie należność ureguluje zbyt mała ilość osób to szkolenie zostanie odwołane (informacja zostanie wysłana drogą mailową).

Rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić bezwzględnie w formie pisemnej (za pośrednictwem poczty mailowej) najpóźniej do dnia poprzedzającego szkolenie.  Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów szkolenia przez zgłaszającego w wysokości 100%. Nieuczestniczenie w szkoleniu nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.

Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.

ul. Utrata 2B
16-400 Suwałki

tel.87 566 24 71
tel.87 565 33 44
fax87 565 33 44

biuro@suwalki.skwp.pl
szkolenia@suwalki.skwp.pl

Santander14 1090 2590 0000 0001 3079 5806

Oddział Okręgowy w Suwałkach SKwP od 13.11.2017 posiada Certyfikat ISO

CERTYFIKAT ISO