search Wiedza współpraca wsparcie od 1907
Miasto:
Typ:
Seminarium
Tryb:
Opłata:
330,- zł od osoby
300,- zł Cena dla członków SKwP z opłaconą składką za 2 lata

TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA

  • 02 grudnia 2023 r. od godz. 09.00 do 14.00
  • Szkolenie prowadzone będzie w trybie online na platformie Microsoft TEAMS

WYKŁADOWCA

Dariusz Polakowski- absolwent Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, podyplomowych studiów na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu oraz Uniwersytecie Warszawskim. Wieloletni pracownik organów podatkowych. W okresie pracy w Izbie Skarbowej we Wrocławiu trener Ministra Finansów z zakresu podatku VAT, integracji europejskiej, komunikacji oraz zarządzania zasobami ludzkimi w administracji. Przeprowadził ponad 2 tysiące szkoleń i wykładów z zakresu podatku od towarów i usług, których uczestnikami byli pracownicy organów podatkowych,  doradcy podatkowi, pracownicy pionów ekonomiczno – księgowych podmiotów prowadzących działalność gospodarczą oraz jednostek samorządu terytorialnego. Autor lub współautor publikacji związanych z problematyką podatku VAT. Jest osobą wysoce komunikatywną o ogromnym doświadczeniu i nie kwestionowanej wiedzy.

PROGRAM

  1. Zmiany dotyczące faktur obowiązujące od 1 lipca 2023 r. wynikające z pakietu SLIM VAT3:

- moment wykazywania WDT po korekcie transakcji,

- zmiany w stosowaniu kursów przeliczeniowych przy korektach transakcji rozlicznych w walucie,

- możliwość odliczenia VAT wobec braku faktury przy WNT,

- zmiany w zakresie ustalania sankcji VAT,

  1. Faktury VAT - dokumentowanie czynności dla celów VAT:

- błędy dużej i małej wagi w treści faktury,

- puste faktury, faktury wystawione przedwcześnie,

- jak prawidłowo wystawić fakturę zaliczkową,

- faktura korygującą VAT in plus i in minus,

- paragon fiskalny a faktura VAT,

- terminy wystawiania faktur,

  1. Rozliczanie podatku VAT:

- rozpoznanie obowiązku podatkowego - jak prawidłowo określić datę dokonania dostawy i wykonania usługi,

- obowiązek podatkowy VAT przy refakturowaniu,

- odwrotne obciążenie - metoda rozliczenia i dokumentowania transakcji,

- podstawa opodatkowania – jakie wydatki wliczamy do podstawy,

- płatność podzielona (split payment)

- świadczenia złożone,

  1. Krajowy System e-Faktur – system fakultatywny do 30.06.2024 r.:

- kogo dotyczy KSeF,

- zasady funkcjonowania KSeF, w tym przesyłanie i archiwizowanie faktur,

- zgoda kontrahenta na dostarczanie faktur ustrukturyzowanych i sposoby ich dostarczenia,

- rodzaje faktur wystawianych w KSeF,

- termin przechowywania faktur w KSeF,

- wyjaśnienia Ministerstwa Finansów,

- rodzaje upoważnień stosowanych w KSeF,

- zalety systemu KSeF,

- KSeF – dane obowiązkowe,

  1. Krajowy System e-Faktur – system obowiązkowy od 01.07.2024 r.:

- kto będzie podlegał obowiązkowi wystawiania faktur w KSeF,

- które podmioty będą mogły wejść w obowiązkowy KSeF z półrocznym opóźnieniem?

- faktury uproszczone,

- faktury wystawiane na rzecz podmiotów posiadających siedzibę za granicą oraz na rzecz konsumentów,

- czasowa niedostępność KSeF – system, podatnik,

- opatrzenie faktury KSeF dodatkowym kodem QR – dwie metody opatrzenia kodem,

- termin wystawienia i otrzymania faktury w okresie awarii,

- nota korygująca, duplikat a KSeF,

- skrócenie terminu zwrotu VAT,

- płatność w MPP a faktura z KSeF – dodatkowe wymogi,

- data wystawienia i otrzymania faktur w KSeF,

- kary za pominięcie faktury w KSeF,

- wymogi przy wykonywaniu przelewów bankowych (nr KSeF).

6. Odliczenie podatku VAT:

- warunki jakie muszą być spełnione do odliczenia VAT,

- terminy odliczenia VAT,

- usługi gastronomiczne i cateringowe,

- odliczenie VAT od wydatków dotyczących samochodów osobowych,

- odliczenie VAT z faktury wystawionej przez podmiot wykreślony z rejestru VAT (należyta staranność),

- biała lista podatników VAT,

  1. Ulga na złe długi, dostawa nieruchomości
  2. Pytania uczestników.

 

OPŁATA

  • 330 zł brutto od osoby
  • 300 zł brutto od osoby- cena dla członków *

*Warunkiem uzyskania zniżki dla członków, jest na bieżąco uregulowana składka członkowska.

Należność za udział w szkoleniu prosimy wpłacać na rachunek bankowy Oddziału Okręgowego SKwP w Suwałkach Santander Bank Polska S.A. nr 14 1090 2590 0000 0001 3079 5806

Opłatę prosimy uiścić po otrzymaniu zawiadomienia z potwierdzeniem realizacji szkolenia.

W RAMACH SZKOLENIA ZAPEWNIAMY:

- udział w szkoleniu, możliwość zadawania pytań,
- materiały szkoleniowe,
- zaświadczenie o ukończeniu zajęć,

INFORMACJE DOTYCZĄCE UDZIAŁU W SZKOLENIU:

- Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest pisemne zgłoszenie (przycisk ZAPISZ SIĘ) oraz dokonanie wpłaty najpóźniej na 1 dzień przed terminem szkolenia.
- Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.
- Rezygnacja za udział w szkoleniu wymagana bezwzględna forma pisemna za pośrednictwem poczty mailowej najpóźniej na 3 dni przed szkoleniem.
- Realizacja szkolenia jest uzależniona od zainteresowania powyższą tematyką.

Zapraszamy!

ul. Utrata 2B
16-400 Suwałki

tel. 87 566 24 71
tel. 87 565 33 44
fax 87 565 33 44

biuro@suwalki.skwp.pl
szkolenia@suwalki.skwp.pl

Santander 14 1090 2590 0000 0001 3079 5806

Oddział Okręgowy w Suwałkach SKwP od 13.11.2017 posiada Certyfikat ISO

CERTYFIKAT ISO