search Wiedza współpraca wsparcie od 1907
Miasto:
Suwałki
Typ:
Seminarium
Tryb:
Jednodniowy
Opłata:
330,- zł od osoby
300,- złCena dla członków SKwP z opłaconą na bieżącą składką

TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA

  • 21 listopada 2024 r. od godz. 09.00 do 14.00
  • Szkolenie prowadzone jest w formule on-line, (tzw. webinar). Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.

WYKŁADOWCA

Marcin Otręba - Doradca podatkowy. Prawnik, ekspert podatkowy w Kancelarii MDO TAX. doktorant na Uniwersytecie WSB Merito we Wrocławiu. Absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkami pośrednimi oraz bezpośrednimi jak również kontrolą podatkową, celno-skarbową, postępowaniem podatkowym prowadzonymi przez organy Krajowej Administracji Skarbowej. Posiada wieloletnią praktykę w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego. Wieloletni pracownik Izby Skarbowej we Wrocławiu. Trener Ministerstwa Finansów oraz Centrum Edukacji Zawodowej Resortu Finansów w zakresie podatku od towarów i usług oraz ordynacji podatkowej. Doświadczenie zawodowe zdobywał również w międzynarodowych firmach z SSE oraz kancelariach prawno-podatkowych zajmując się z sukcesem rozwiązywaniem bieżących problemów podatkowych czy wdrażaniem nowych procesów związanych z podatkami. Od 2010 roku związany jest z Uniwersytetem WSB Merito we Wrocławiu, na którym prowadzi jako nauczyciel akademicki wykłady z prawa podatkowego. Kierownik studiów podyplomowych – Doradca podatkowy. Projektuje oraz prowadzi szkolenia podatkowe min. dla Administracji Skarbowej, Oddziałów Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Autor licznych publikacji min. dla Rzeczypospolitej, Gazety Prawnej czy biuletynu VAT, wydawnictwa INFOR. Od 2024 r. właściciel kancelarii podatkowej MDO TAX w której łączy z pasją wiedzę z zakresu prawa podatkowego z praktyką.

PROGRAM

I Zmiany w systemie stawek VAT

  • Towary na które zostanie obniżona stawka VAT z 23% do 5%;
  • Towary, na dostawy których zostanie podwyższona stawka VAT z 8% na 23%;
  • Rozszerzenie stosowania stawki 0%;
  • Przedłużenie stosowania stawki 8% na wyroby medyczne dopuszczone do obrotu na podstawie "starej" ustawy;
  • Doprecyzowanie zasad stosowania stawki 8%;
  • Przedłużenie stosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia.

II Ułatwienia VAT dla małych firm z siedzibą w innym państwie UE.

  • Zniesienie zasady rejestracji w celu wypełnienia obowiązków związanych z VAT w innym kraju;
  • Zwiększenie konkurencyjne dla małych firm, działających na krajowym rynku;
  • Wprowadzenie limitu zwolnienia z VAT dla podmiotów nie posiadają siedziby działalności gospodarczej w innym kraju.
  • Obowiązek posługiwania się numerem identyfikacyjnym zawierającym kod EX.

III Zmiany w ustawie o podatku akcyzowym

  • Wprowadzenie możliwości zwrotu akcyzy od samochodów osobowych czasowo zarejestrowanych w kraju w celu ich wywozu za granicę;
  • Wprowadzenie zwolnienia z akcyzy dla samochodów osobowych podlegających profesjonalnej rejestracji, o której mowa w ustawie – Prawo o ruchu drogowym, wykorzystywanych do celów badawczych lub prac rozwojowych w prowadzonej działalności badawczo-rozwojowej;

IV Pozostałe zmiany które wejdą w 2025 roku

  • Zniesienie obowiązku integracji kas rejestrujących z terminalami płatniczymi
  • Zmiana zasady ustalania miejsca świadczenia usług związanych z rozrywką
  • Zmiana zasady korzystania z procedury VAT marża dla dostaw dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich oraz antyków
  • Rozszerzenie kompetencji Ministra Finansów w zakresie delegacji dotyczącej schematu JPK (Jednolity Plik Kontrolny) dla podatków dochodowych.

V Zmiany w zakresie KSeF,

  • Obowiązkowy KSeF dla podatników czynnych i zwolnionych w tym samym czasie;
  • Dwa terminy wejścia w życie obowiązkowego KSeF;
  • Odroczenie terminu podawania nr KSeF w płatnościach (e-faktury, MPP, VAT-RR);
  • Odroczenie terminu kar za nieprzestrzeganie KSeF;
  • Odroczenie terminu rezygnacji z drukarek fiskalnych i paragonów uznawanych za faktury;
  • Faktury konsumenckie w KSeF;
  • Samoidentyfikacja nabywcy i skutki w kosztach podatkowych;
  • Podatnicy wykluczeni cyfrowo oraz zmiany w zakresie faktur offline;
  • Załączniki do faktur za media, usługi telekomunikacyjne, ramowe zbiorcze faktury dla dostawców paliw;
  • Zmiany w strukturze JPK_Faktura

VI Zagadnienia bieżące

  • Faktura wystawiona przez pracownika bez zgody pracodawcy;
  • Dodatkowe zobowiązanie w podatku VAT jako przedmiot zabezpieczenia;
  • Wykreślenie podatnika z rejestru VAT;
  • Stosowanie metody kasowej w związku z podwyższeniem limitu sprzedaży małego podatnika do 2 000 000 euro w ramach tzw. pakietu SLIM VAT3.

 

WYMAGANIA SPRZĘTOWE

Do wzięcia udziału w szkoleniu niezbędny jest komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy z obsługą dźwięku.

OPŁATA

  • 300 zł - dla członków zwyczajnych i wspierających SKwP z opłaconą na bieżąco składką
  • 330 zł - dla pozostałych osób

Cena obejmuje:

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.

INFORMACJE DODATKOWE

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest nadesłanie karty zgłoszenia  poprzez formularz online na stronie internetowej oraz dokonanie wpłaty na nasze konto nr 40 1050 1139 1000 0023 0192 5976 do dnia poprzedzającego szkolenie. Jeżeli do dnia poprzedzającego szkolenie należność ureguluje zbyt mała ilość osób to szkolenie zostanie odwołane (informacja zostanie wysłana drogą mailową).

Rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić bezwzględnie w formie pisemnej (za pośrednictwem poczty mailowej) najpóźniej do dnia poprzedzającego szkolenie.  Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów szkolenia przez zgłaszającego w wysokości 100%. Nieuczestniczenie w szkoleniu nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.

Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.

ul. Utrata 2B
16-400 Suwałki

tel.87 566 24 71
tel.87 565 33 44
fax87 565 33 44

biuro@suwalki.skwp.pl
szkolenia@suwalki.skwp.pl

Santander14 1090 2590 0000 0001 3079 5806

Oddział Okręgowy w Suwałkach SKwP od 13.11.2017 posiada Certyfikat ISO

CERTYFIKAT ISO