search Wiedza współpraca wsparcie od 1907
Miasto:
Suwałki
Typ:
Seminarium
Tryb:
Jednodniowy
Opłata:
330,- zł od osoby
300,- złCena dla członków SKwP z opłaconą składką za dwa ostatnie lata

Zmiany w podatku VAT Slim 3 które wejdą 1 lipca oraz podsumowanie najważniejszych zmian Slim VAT 1, Slim VAT 2.

Planowany termin szkolenia:

  • 27 czerwca 2023r., godz. 9:00 - 14:00
  • 29 września 2023r., godz. 9:00 - 14:00

 

SZKOLENIE ONLINE

Wykładowca:

Marcin Otręba - Doktorant w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu. Absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkami pośrednimi oraz kontrolą podatkową, celno-skarbową, postępowaniem podatkowym prowadzonymi przez organy Krajowej Administracji Skarbowej. Posiada wieloletnią praktykę w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego. Wieloletni pracownik Izby Skarbowej we Wrocławiu. Trener Ministerstwa Finansów oraz Centrum Edukacji Zawodowej Resortu Finansów w zakresie podatku od towarów i usług oraz ordynacji podatkowej. Doświadczenie zawodowe zdobywał również w międzynarodowych firmach z SSE, zajmując się rozwiązywaniem bieżących problemów   podatkowych oraz wdrażaniem nowych procesów związanych z podatkami. Od 2010 roku związany jest z Wyższą Szkołą Bankową we Wrocławiu w której prowadzi zajęcia z zakresu prawa podatkowego jako pracownik naukowy na wydziale Finansów i Zarządzania. Kierownik studiów podyplomowych – Doradca podatkowy. W ramach własnej działalności projektuje oraz prowadzi szkolenia podatkowe min. dla Administracji Skarbowej, Oddziałów Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Autor licznych publikacji dla biuletynu VAT, wydawnictwa INFOR. Od 2020 r. związany jest z Kancelarią Staniek & Partners Law For Industry w której łączy wiedzę z zakresu prawa podatkowego z praktyką. Od 2021 r. Adiunkt na Wydziału Finansów i Zarządzania Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu na kierunku Finanse i rachunkowość.

I Podatek VAT - założenia pakietu „SLIM VAT 3”:

  1. Zmiana w definicji małego podatnika.
  2. Korekty VAT a kurs waluty:
  • dotychczasowa praktyka oraz interpretacje organów podatkowych,
  • planowana zmiana w przepisach:

- określenie kursu waluty w przypadku korekt in minus,

- określenie kursu waluty w przypadku korekt in plus,

- określenie kursu waluty dla korekt zbiorczych.

  1. Opóźnione otrzymanie dokumentów wywozowych a korekta WDT.
  2. Zmiana zasad odliczenia VAT w przypadku WNT - obowiązek posiadania faktury a odliczenie podatku VAT z tytułu WNT.
  3. Określenie zasad fakturowania w przypadku zaliczki i dostawy towaru/wykonaniu usługi w tym samym miesiącu.
  4. Drukowania raportów fiskalnych i dokumentów niefiskalnych a kasy rejestrujące on line.
  5. Faktury do e-paragonów - wystawianie i odpowiednie przechowywanie dokumentacji.
  6. Modyfikacja zasad 15-dniowego zwrotu VAT dla podatników „bezgotówkowych”.
  7. Okoliczności dające możliwość obniżenia dodatkowego zobowiązania w podatku VAT (tzw. sankcji VAT 15%, 20%, 30%) przez organ podatkowy.
  8. Współczynnik odliczenia przy sprzedaży opodatkowanej i zwolnionej:
  • zmiana progu kwoty nieodliczonego podatku VAT, który pozwala na przyjęcie, że proporcja odliczenia wynosi 100% (pod warunkiem, że przekroczyła 98 %),
  • brak konieczności dokonywania korekty rocznej podatku naliczonego, jeżeli rzeczywista proporcja jest niższa i różni się nieznacznie od proporcji przyjętej na dany rok,
  • zawiadomienie naczelnika o proporcji/prewspółczynniku w pierwszym roku ich stosowania zamiast protokołu uzgodnieniowego,
  1. Rachunek VAT - nowe możliwości przelewów:
  • możliwość przelewania innych niż dotychczas podatków z rachunku VAT,
  • możliwość przelewania między rachunkami VAT członków grupy VAT,
  • możliwość uwolnienia się od solidarnej odpowiedzialności w przypadku zmiany faktora.
  1. Pozostałe zmiany:
  • ujednolicenie zasad wydawania WIS, WIA, WIT i WIP,
  • zmiany w zwolnieniach z VAT dla zarządzania funduszami inwestycyjnymi,
  • zmiany dotyczące zwolnień z importu towarów dla palcówek dyplomatycznych;
  • umożliwienie korygowania transakcji rozliczanych w ramach OSS oraz IOSS, gdy podatnik na moment jej składania jest już wyrejestrowany z tych procedur.
  1. Pakiety VAT SLIM 1 i 2 - PODSUMOWANIE ZMIAN:
  2. VAT SLIM 2:
  • BREXIT - dostosowanie definicji dotyczących Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej.
  • Uszczegółowienie przepisów dotyczących transakcji łańcuchowych w zakresie organizacji transportu w eksporcie towarów i WDT.
  • Ustanowienie momentu dokonania korekty in minus WNT, importu usług i innych odwrotnych obciążeń.
  • Możliwość korekty JPK_V7 w przypadku niewykazania importu towarów w procedurze uproszczonej.
  • Zmiany w zakresie solidarnej odpowiedzialności przedstawicieli celnych w imporcie towarów w procedurze uproszczonej.
  • Możliwość składania w akcie notarialnym oświadczenia dotyczącego dobrowolnego opodatkowania przy sprzedaży budynków, budowli i lokali.
  • Likwidacja tzw. „szyku rozwartego” w przypadku nieterminowego wykazania odwrotnych obciążeń - powrót do zasad sprzed roku 2017.
  • Możliwość realizacji prawa do odliczenia VAT poprzez korygowanie JPK_V7 za różne okresy.
  • Wydłużenie terminu na złożenie VAT-26 (możliwość odliczania 100% VAT od pojazdów samochodowych).
  • Zmiany dotyczące ulgi na złe dług.
  • Rachunek VAT: możliwość przelewania środków między własnymi rachunkami VAT w różnych bankach oraz możliwość zapłaty KRUS.
  1. VAT SLIM 1:
  • Nowe zasady rozliczania faktur korygujących in minus po stronie sprzedawcy oraz nabywcy.
  • Doprecyzowanie momentu dokonania korekt in plus zarówno w przypadku sprzedaży jak i odwrotnych obciążeń.
  • Wydłużenie terminu na odliczenie VAT w przypadku podatników rozliczających się miesięcznie.
  • Brak opodatkowania nieodpłatnych przekazań towarów - zwiększenie wartości prezentów o małej wartości.
  • Możliwość odliczania VAT od nabycia usług noclegowych w przypadku ich refakturowania.
  • Możliwość przyjęcia alternatywnej metody stosowania kursów walut dla przeliczenia podstawy opodatkowania.
  • Ułatwienie rozliczania zaliczek w przypadku eksportu towarów.
  • Zmiany dotyczące mechanizmu podzielonej płatności - ustalenie stałego limitu faktury oraz ułatwienie stosowania kompensa.
  • Doprecyzowujące zmiany w zakresie dodatkowego zobowiązania w podatku VAT (tzw. sankcji VAT).
  • Zmiany dotyczące wydawania i obowiązywania Wiążących Informacji Stawkowych.

OPŁATA:

  • 330 zł brutto od osoby
  • 300 zł brutto od osoby- cena dla członków SKwP z opłaconą składką za dwa ostatnie lata

Należność za udział w szkoleniu prosimy wpłacać na rachunek bankowy Oddziału Okręgowego SKwP w Suwałkach.

Numer konta bankowego Santander Bank: 14 1090 2590 0000 0001 3079 5806

Cena obejmuje:

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

W RAMACH SZKOLENIA ZAPEWNIAMY:

- udział w szkoleniu, możliwość zadawania pytań,
- materiały szkoleniowe w formie elektronicznej (plik pdf),
- zaświadczenie o uczestnictwie w szkoleniu.

INFORMACJE DOTYCZĄCE UDZIAŁU W SZKOLENIU:

- Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest pisemne zgłoszenie (przycisk ZAPISZ SIĘ) oraz dokonanie wpłaty najpóźniej na 3 dni przed terminem szkolenia.
- Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.
- Rezygnacja za udział w szkoleniu wymagana bezwzględna forma pisemna za pośrednictwem poczty mailowej najpóźniej na 3 dni przed szkoleniem.
- Szkolenie odbędzie przy użyciu platformy do zdalnego prowadzenia zajęć Microsoft TEAMS
- Wymagania techniczne: komputer z kamerą i głośnikiem ,dostęp do Internetu ( przeglądarka Chrome lub Edge)
- Realizacja szkolenia jest uzależniona od zainteresowania powyższą tematyką.
Materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.

Serdecznie zapraszamy

ul. Utrata 2B
16-400 Suwałki

tel.87 566 24 71
tel.87 565 33 44
fax87 565 33 44

biuro@suwalki.skwp.pl
szkolenia@suwalki.skwp.pl

Santander14 1090 2590 0000 0001 3079 5806

Oddział Okręgowy w Suwałkach SKwP od 13.11.2017 posiada Certyfikat ISO

CERTYFIKAT ISO