search Wiedza współpraca wsparcie od 1907
Miejsce:
online
Termin rozpoczęcia:
14.01.2026 r. 20.01.2026 r. 27.01.2026 r.
Godzina rozpoczęcia kursu:
09:00
Typ:
Szkolenie
Tryb:
W dni robocze
Opłata:
1140,- zł od osoby
Zapisz się

TERMINY ZAJĘĆ

  • 14. 01. 2026 r. PODATKI DOCHODOWE 
    WYKŁADOWCA: Aleksander Gniłka
  • 20.01.2026 PODATEK VAT
    WYKŁADOWCA: Dariusz Polakowski
  • 27.01.2026 SPRAWOZDANIE FINANSOWE
    WYKŁADOWCA: Michał Kołosowski

 

CZAS TRWANIA

Rozpoczęcie szkolenia o godz. 9:00 do 14:45 (3 dni po 7 godzin lekcyjnych)

 

PROGRAM

I. AKCJA BILANS 2025 - PODATKI DOCHODOWE 

  1. Podatki dochodowe w 2025 r.
  • minimalny podatek dochodowy/przychodowy (kogo dotyczy, podstawa i wysokość opodatkowania),
  • księgi i ewidencje – nowa forma obowiązków podatkowych od 2025 (JPK KR PD, JKP ST PD),
  • dotacje, subwencje, dofinansowania oraz ich wpływ na podatki dochodowe,
  • podmioty powiązane w podatkach dochodowych (obowiązki oraz terminy),
  • ulga na złe długi a zaliczenie w koszty nieściągalnych wierzytelności,
  • najistotniejsze zagadnienia związane z podatkiem u źródła (WHT) (płatności podlegające opodatkowaniu, zwolnienia, preferencje z UPO, klauzula 2 ml zł i inne) z uwzględnieniem objaśnień podatkowych z 3 lipca 2025r. dotyczących beneficjentów rzeczywistych,
  • regulacje podatkowe związane z fundacją rodzinną (fundator, beneficjenci, przychody i stawki podatkowe) oraz zmiany na 2026r. (minimalny okres posiadania aktywów, najem krótkoterminowy oraz inne),
  • koszty finansowania dłużnego a koszty podatkowe związane z kapitałami własnymi (hipotetyczne odsetki) ze wskazaniem rozbieżności w podejściu do liczenia wysokości hipotetycznych odsetek,
  • wybrane regulacje podatkowe odnoszące się do estońskiego CIT oraz inne zagadnienia dotyczące tej formy opodatkowania oraz planowane zmiany na 2026r.,
  • stawki podatkowe w CIT 9%/19% (warunki i wyłączenia),
  • wyjazdy i imprezy integracyjne inne nieodpłatne świadczenia, zwolnienia z opodatkowania,
  • przychody z działalności gospodarczych – formy opodatkowania (plusy i minusy wyboru danej formy opodatkowania),
  • przychody podatkowe (metoda memoriałowa, kasowa, zasady i wyłączenia),
  • PIT kasowy od 2025r. (kogo dotyczy, warunki brzegowe, wyłączenia),
  • spółki osobowe a podatki dochodowe w 2025/2026r.
  1. Inne wybrane zagadnienia w podatkach dochodowych min.:
  • koszty podatkowe (zasady podziału kosztów, warunek  zaliczenia do kosztów podatkowych, wyłączenia z kosztów, płatności w niewłaściwej formie a koszty podatkowe),
  • płatności gotówkowe oraz płatności na rachunki niezgłoszone w rejestrze VAT + płatności bez split payment’u – jako wydatki wyłączone z kosztów podatkowych,
  • wybrane zagadnienia dotyczące kosztów uzyskania przychodów m. in.: kary umowne i odszkodowania, wydatki marketingowe, promocyjne, reklamowe, reprezentacyjne, sponsoring, podatek u źródła jako koszt podatkowy, świadczenia na rzecz pracowników a koszty podatkowe,
  • samochody osobowe a koszty podatkowe z uwzględnieniem zmian od 2026r.
  • wyłączenie z kosztów podatkowych m.in. wydatki reprezentacyjne, składki na ubezpieczenia społeczne, wydatki związane z radą nadzorczą, sponsoring niewłaściwy, składki członkowskie,
  • korekta kosztów i przychodów podatkowych (moment ujęcia i sposób udokumentowania),
  • obowiązki informacyjne dotyczące podatników (m.in. dokumentacje cen transferowych, informacje o realizowanej strategii podatkowej, CIT-ST i inne).
  1. Pytania uczestników.

 

II. AKCJA BILANS 2025 - PODATEK VAT 

  1. Zasady i terminy wystawiania faktur
  • rodzaje faktur,
  • na kim spoczywa obowiązek wystawienia faktury i w jakich sytuacjach,
  • „pusta faktura” i jej skutki,
  • „refakturowanie”, (data sprzedaży, data powstania obowiązku podatkowego i data wystawienia refaktury, refakturowanie świadczeń złożonych np. media przy wynajmie, leasingu, stawki podatkowe, podatek od nieruchomości),
  • faktury dokumentujące otrzymanie zaliczki, zadatku, przedpłaty,
  • w jakich sytuacjach otrzymanie zaliczki nie rodzi obowiązku rozliczenia podatku,
  • dokumentowanie importu usług, zakupu towarów gdzie podatnikiem jest nabywca oraz WNT
  • faktura korygująca a nota korygująca, zbiorcza faktura korygująca, faktury zwiększające i obniżające podstawę opodatkowania, termin ujęcia w rozliczeniu,
  • duplikat faktury, faktury do paragonów, dokumenty uznawane za faktury,
  • różnica między „anulowaniem” dokumentu a jego korektą do „zera”,
  • wystawianie faktur do paragonów, konsekwencje za ich błędne wystawienie,
  1. KSeF – dobrowolny i obowiązkowy

a) zasady funkcjonowania KSeF,

  • aplikacja podatnika, mikrofirma, aplikacja mobilna,
  • terminy wprowadzenia obowiązkowego KSeF,
  • jakie podmioty nie mają obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych,
  • faktury pro-forma, noty korygujące a KSeF,
  • wysyłka wsadowa i interaktywna,
  • tryb off-line (certyfikat wystawcy faktury),
  • transakcje objęte obowiązkiem fakturowania w ramach KSeF,
  • eksport, WDT, sprzedaż poza granicami Polski,
  • procedura OSS i SME,

b) definicja faktury ustrukturyzowanej,

  • moment sporządzenia, wystawienia i otrzymania faktury w ramach KSeF,
  • wystawianie faktur i faktur korygujących w KSeF (schema Fa (1), Fa (2), Fa (3)),
  • pola obligatoryjne i fakultatywne,
  • „załącznik” – schema Fa (3),
  • status faktury wystawionej poza KSeF,
  • możliwość wizualizacji faktury ustrukturyzowanej (np. w pdf),
  • anulowanie faktury, duplikat a KSeF,
  • płatności, w tym płatności zbiorcze,
  • numer KSeF faktury, w jakich sytuacjach należy się nim posługiwać,
  • kursy walut w przypadku faktur wystawianych w walucie obcej,

c) uprawnienia osób upoważnionych do pracy w KSeF,

  • sytuacje w których podmiot ma obowiązek przekazania informacji o osobie administrującej systemem KSeF w firmie  organom podatkowym, (druk ZAW-Fa),
  • rodzaje uprawnień i sposób ich nadawania,
  • sposoby identyfikacji w systemie, (tokeny),
  • identyfikacja podmiotów zależnych (grupy VAT, JST)
  • ustawienia dostępu do KSeF dla pracowników podatnika oraz podmiotów z zewnątrz,
  • sposób generowania tokenów,

d) postępowanie w przypadku awarii systemu,

  • brak dostępu do systemu z winy systemu,
  • braku dostępu do systemu z winy podatnika,
  • w jakich sytuacjach należy oznaczyć fakturę kodem QR, jaki jest termin jej wystawienia i otrzymania,
  1.  Data wystawienia faktury a data powstania obowiązku podatkowego
  • określenie daty powstania obowiązku podatkowego,
  • co oznacza pojęcie data wykonania usługi lub wydania towaru,
  • data wystawienia faktury a data powstania obowiązku podatkowego,
  • w jakich sytuacjach wystawienie faktury oznacza obowiązek zapłaty podatku VAT,
  • świadczenia o charakterze ciągłym,
  1. Prawo do odliczenia VAT:
  • zasady i terminy rozliczania podatku naliczonego,
  • przypadki w jakich nie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego,
  • możliwość (przy spełnieniu określonych warunków) odliczenia podatku naliczonego od zakupionych usług noclegowych,
  • gastronomia, catering a odliczenie VAT – zasada stałości (wyrok TSUE),
  • zasada neutralności (wyrok TSUE),
  • należyta staranność, dobra wiara a rozliczenie podatku naliczonego.
  1. Ulga na złe długi, sprzedaż nieruchomości:
  • termin w jakim sprzedający uprawdopodabnia nieściągalność wierzytelności,
  • warunki korzystania z ulgi na złe długi,
  • obowiązki nabywcy,
  • ulga na złe długi a termin płatności,
  • sprzedaż nieruchomości – opcja opodatkowania
  • wyrok TSUE w zakresie pierwszego zasiedlenia,
  1. Transakcje wewnątrzwspólnotowe
  • warunki jakie należy spełnić aby można było uznać, iż doszło do przemieszczenia towarów,
  • wykaz dokumentów potwierdzających przemieszczenie towarów do innego państwa członkowskiego,
  • rola informacji podsumowującej,
  • zakup towaru z UE od podatnika posiadającego siedzibę działalności poza terytorium RP posługującego się polskim numerem NIP.
  1. Eksport i import towarów oraz zaliczka w eksporcie:

a) rozliczanie zaliczki w eksporcie towarów

  • warunek wywozu towarów w terminie 6 miesięcy,
  • sytuacje w jakich termin ten nie obowiązuje,

b) eksport pośredni i bezpośredni,

c) terminy rozliczenia eksportu w przypadku braku dokumentów potwierdzających wywóz towarów poza UE,

d) warunki spełnienie których umożliwia rozliczenie importu towarów w trybie uproszczonym,

  1. Świadczenia nieodpłatne.
  2. Wybrane orzeczenia TSUE, NSA i WSA.
  3. Co nas czeka w 2026 roku (JPK, KSeF).

 

III. AKCJA BILANS 2025 - SPRAWOZDANIE FINANSOWE:

1. Sporządzanie, zatwierdzanie i udostępnianie jednostkowych rocznych sprawozdań finansowych:

  • jednostki objęte postanowieniami ustawy w pełnym i niepełnym zakresie,
  • składniki i reguły sporządzania rocznego sprawozdania finansowego,
  • kalendarz dla rocznego sprawozdania finansowego,
  • sprawozdanie finansowe
  • reguły podpisywania rocznego sprawozdania finansowego,
  • badanie rocznego sprawozdania finansowego,
  • zatwierdzanie rocznego sprawozdania finansowego,
  • udostępnianie rocznego sprawozdania finansowego,
  • przechowywanie rocznego sprawozdania finansowego,
  • odpowiedzialność za roczne sprawozdanie finansowe .

2. Roczne sprawozdanie finansowe - zasady sporządzania:

  • roczne sprawozdanie finansowe i warunki jego przydatności,
  • podstawy sporządzania sprawozdania finansowego,
  • nadrzędne zasady stosowane przy sporządzaniu sprawozdania finansowego,
  • dane porównawcze i porównywalność.

3. Zmiany w przepisach krajowych – ustawa o rachunkowości i KSR 16 „Uproszczenia dopuszczone ustawą o rachunkowości”

4. Zmiany w przepisach międzynarodowych - MSSF 18 – Prezentacja i ujawnienia w sprawozdaniach finansowych

5. Bilans i jego budowa

  • ogólne zasady wyceny,
  • kategorie cen,
  • rzeczowe aktywa trwałe wg MSR 16 Środki trwałe a KSR 11 Środki trwałe
  • wartości niematerialne
  • należności, inwestycje oraz inne aktywa długoterminowe,
  • aktywa obrotowe,
  • krótkoterminowe rozliczenia międzyokresowe,
  • kapitał (fundusz) własny,
  • zobowiązania,
  • rezerwy na zobowiązania,
  • zobowiązania,
  • bierne rozliczenia międzyokresowe

6. Rachunek zysków i strat:

  • ogólna charakterystyka rachunku zysków i strat,
  • przychody wg KSR 15 Przychody ze sprzedaży wyrobów, półproduktów, towarów i materiałów" i porównianie MSSF 15
  • przychody i koszty z działalności podstawowej
  • pozostałe przychody i koszty operacyjne,
  • przychody i koszty finansowe,
  • zyski i straty nadzwyczajne,
  • wynik finansowy brutto i netto.

7. Dodatkowe informacje i objaśnienia:

  • objaśnienia do bilansu,
  • objaśnienia do rachunku zysków i strat,
  • poważne zagrożenia dla kontynuacji działalności,
  • inne istotne informacje ułatwiające ocenę jednostki,

8. Zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym.

9. Rachunek przepływów pieniężnych:

  • cel i zakres stosowania standardu,
  • przepływy pieniężne i ich prezentacja,
  • przepływy działalności operacyjnej,
  • przepływy działalności inwestycyjnej,
  • przepływy działalności finansowej,
  • jednostkowy rachunek przepływów pieniężnych.

10. Odroczony podatek dochodowy.

  • Podstawowe obszary ryzyka związane z „księgowością kreatywną”
  • Przyjęcie polityki rachunkowości, która nie gwarantuje jednolitych metody wyceny na przestrzeni kolejnych lat obrotowych.
  • Zmiany wartościach szacunkowych wg MSR 8 oraz PSR
  • Błędy dotyczące lat poprzednich
  • Wydarzenia po dniu bilansowym wg UoR a MSR 10

11. Inwentaryzacja

 

WYMAGANIA SPRZĘTOWE

  • komputer lub urządzenie mobilne (telefon, tablet) z głośnikiem
  • dostęp do Internetu. Dla zapewnienia sprawnego przebiegu zajęć, zalecamy korzystać z najaktualniejszych wersji przeglądarki Chrome, Safari, Firefox, Opera lub Edge.

 

OPŁATA

  • 1 140,00 zł brutto cena od osoby

 

Cena obejmuje:

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.

INFORMACJE DODATKOWE

Warunkiem uczestnictwa w zajęciach jest wypełnienie formularza zgłoszenia poniżej ZAPISZ SIĘ oraz dokonanie wpłaty na nasze konto.

Numer konta bankowego Santander Bank:

14 1090 2590 0000 0001 3079 5806

Wpłaty należy dokonać do dnia roboczego poprzedzającego zajęcia. 

Prosimy nie uiszczać opłaty za szkolenie do momentu otrzymania prośby za pomocą wiadomości email  o dokonanie przedpłaty.

 

Rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu powinna być przesłana w formie podpisanego własnoręcznie pisma za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres  szkolenia@suwalki.skwp.pl

W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w szkoleniu uczestnikowi przysługuje zwrot wpłaconych środków pieniężnych lub zostanie zobowiązany do zapłaty na następujących warunkach:

  • rezygnacja wcześniej niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia - zwrot całości wpłaty,
  • rezygnacja zgłoszona w okresie równym lub krótszym niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia - organizator pobiera całość kwoty za szkolenie.

 

Serdecznie zapraszamy!

Zapisz się

Dane uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Kod rabatowy
Dane drugiego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane trzeciego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane czwartego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane piątego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane szóstego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane siódmego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane ósmego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane dziewiątego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane dziesiątego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane do faktury
* pola wymagane

Deklaracja uczestnika szkolenia

ul. Utrata 2B
16-400 Suwałki

tel. 87 566 24 71
tel. 87 565 33 44
fax 87 565 33 44

biuro@suwalki.skwp.pl
szkolenia@suwalki.skwp.pl

Santander 14 1090 2590 0000 0001 3079 5806

Oddział Okręgowy w Suwałkach SKwP od 13.11.2017 posiada Certyfikat ISO

CERTYFIKAT ISO