TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA
- 10 luty 2026 r. od godz. 09:00 do 15:00 (8 godz. lekcyjnych)
- Szkolenie prowadzone jest w formule on-line, (tzw. webinar).
- Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.
WYKŁADOWCA
Krzysztof Czekaj - doradca podatkowy z kilkunastoletnim doświadczeniem zdobytym w największych firmach doradczych, kancelariach prawnych oraz odpowiadając za rozliczenia podatkowe jednej z największych polskich spółek. Specjalizuje się w doradztwie dotyczącym podatku od towarów i usług oraz podatku dochodowym od osób prawnych. Od kilku lat współpracuje ze specjalistami IT przy projektowaniu i wdrażaniu rozwiązań minimalizujących ryzyko popełnienia błędów w prowadzeniu rozliczeń podatkowych zarówno w podatkach dochodowych, jak i VAT. Zajmuje się możliwościami analizy i wykorzystania danych raportowanych przez podatników w formie plików JPK. Doradza przy ustalaniu efektywnych podatkowo łańcuchów dostaw (w tym w e-commerce), przeprowadza przeglądy podatkowe, due diligence, prowadzi wdrożenia procedur podatkowego compliance. Reprezentuje klientów w sporach z organami podatkowymi, zarówno na poziomie kontroli i postępowań podatkowych, jak również przed sądami administracyjnymi.
PROGRAM
I. Raportowanie JPK_KR na żądanie: zakres, sposób wykorzystania przez organy podatkowe
II. Ramy prawne wprowadzenia obowiązkowego raportowania ksiąg
1. Przepisy ustawowe
- kto musi raportować?
- wyłączenia z obowiązku raportowania
- od kiedy?
2. Rozporządzenia wykonawcze
III. Dodatkowe dane, o które należy uzupełnić księgi rachunkowe
- numery identyfikacji podatkowe kontrahentów
- numer KSeF
- znaczniki kont księgowych
- pozycje różnicujące wynik podatkowy od księgowego
- przepisy przejściowe
IV. Porównanie zakresu danych raportowanych w JPK_KR oraz JPK_KR_PD
V. Struktura pliku JPK_KR_PD
- omówienie węzłów i pól
- które pola muszę, a które mogę wypełnić?
- wątpliwości dotyczące wypełniania węzłów „Dziennik” oraz „Kontrahent”
- o co chodzi z węzłem „RPD”?
VI. Znaczniki kont księgowych (pola S_12_1 oraz S_12_2) na podstawie załącznika nr 7 do Rozporządzenia
- zakres i szczegółowość znaczników
- zasady oznaczania kont księgowych
- czy i jak raportować konta pozabilansowe
- sposób prowadzenia ewidencji kosztowej a stosowanie znaczników
- wariant RZiS a podejście do oznaczania kont
- znaczniki a zmiany w planie kont i polityce rachunkowości
- problemy i wątpliwości – przykłady na podstawie projektów wdrożeniowych
VII. Znaczniki „podatkowe” (PD) – pole S_12_3
- zakres znaczników
- zasady stosowania znaczników podatkowych
- znaczniki podatkowe a CIT-8
- problemy i wątpliwości – przykłady na podstawie projektów wdrożeniowych
VIII. Jak przygotować się do raportowania JPK_KR_PD
- dostępność danych
- analiza merytoryczna
- analiza IT
- decyzja – co i jak raportujemy (a czego nie – i dlaczego nie)
- przygotowanie i wdrożenie narzędzi i procedur
IX. Raportowanie JPK_ST_KR
- od kiedy?
- dodatkowe dane w ewidencji ŚT oraz WNiP
- zakres dodatkowych danych – w zależności od daty przyjęcia ŚT/WNiP
- schema JPK_ST_KR: nagłówek, dane podmiotu, ewidencja.
- wątpliwości i problemy związane z raportowaniem JPK_ST_KR – przykłady na podstawie projektów wdrożeniowych
X. Sesja pytań
WYMAGANIA SPRZĘTOWE
- komputer lub urządzenie mobilne (telefon, tablet) z głośnikiem
- dostęp do Internetu. Dla zapewnienia sprawnego przebiegu zajęć, zalecamy korzystać z najaktualniejszych wersji przeglądarki Chrome, Safari, Firefox, Opera lub Edge.
OPŁATA
- 420,00 zł brutto cena od osoby
- 400,00 zł brutto cena dla Członków SKwP z opłaconą bieżącą składką
Cena obejmuje:
- wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
- zaświadczenie o ukończeniu zajęć, które zostanie wysłane pocztą elektroniczną na adres podany w formularzu zgłoszenia.
INFORMACJE DODATKOWE
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jestwypełnienie karty zgłoszenia ZAPISZ SIĘ poprzez formularz online na stronie internetowej oraz dokonanie wpłaty na nasze konto.
Numer konta bankowego Santander Bank:
14 1090 2590 0000 0001 3079 5806
Wpłaty należy dokonać do dnia poprzedzającego szkolenie.
Jeżeli do dnia poprzedzającego szkolenie należność ureguluje zbyt mała ilość osób to szkolenie zostanie odwołane (informacja zostanie wysłana drogą mailową).
Rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić bezwzględnie w formie pisemnej (za pośrednictwem poczty mailowej) najpóźniej do dnia poprzedzającego szkolenie. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów szkolenia przez zgłaszającego w wysokości 100%. Nieuczestniczenie w szkoleniu nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.
Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.
Uczestnictwo w szkoleniu potwierdzone jest imiennym Zaświadczeniem, zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 6 października 2023r. (Dz. U. poz. 2175).
Serdecznie zapraszamy!