search Wiedza współpraca wsparcie od 1907
Miejsce:
online
Termin rozpoczęcia:
17, 18. 09.2025 r.
Godzina rozpoczęcia kursu:
09:00
Typ:
Szkolenie
Tryb:
Weekendowy
Opłata:
900,- zł od osoby
810,- zł dla członków SKwP z opłaconą bieżącą składką

TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA

  • 17 i 18 września 2025 r. godz. 9:00-15:00 (2 dni po 8 godzin)
  • Szkolenie prowadzone jest w formule on-line (HYBRYDA).
  • Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.

 

WYKŁADOWCA

Dorota Łabuda - absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Kielcach na kierunku pedagogika oraz Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie - studia podyplomowe na kierunku prawo podatkowe. Biegły sądowy z zakresu podatku od towarów i usług przy Sądach Okręgowych w Kielcach i Katowicach, były wieloletni pracownik administracji podatkowej w tym wyspecjalizowanego urzędu skarbowego, posiadający ponad 29 letnie doświadczenie w zakresie prawa podatkowego (podatek od towarów i usług) i prawa proceduralnego (ordynacja podatkowa), Ma status trenera z ramienia Centrum Edukacji Zawodowej Resortu Finansów w zakresie podatku od towarów i usług oraz ordynacji podatkowej. Wieloletni wykładowca kursów i szkoleń, współpracujący między innymi oddziałami okręgowymi Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Wykładowca Wyższej Szkoły Administracji Publicznej w Kielcach.

 

CEL SZKOLENIA

Celem szkolenia  jest uzyskanie przez uczestników wiedzy na temat rewolucyjnych zmian w zakresie fakturowania, polegających na wdrożeniu faktury ustrukturyzowanej czyli tzw. e-Faktury. Szkolenie obejmuje najnowsze regulacje wynikające z ustawy o obligatoryjnym KSeF.

Szkolenie podzielone jest na części bardziej teoretyczne i praktyczne. W pierwszej części omówione zostaną zasady funkcjonowania Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Sposób nadawania i możliwej struktury uprawnień w firmie. Ta część jest wzbogacona o zasady generowania tokenów uwierzytelniających przez Aplikację Klienta udostępnioną przez Ministerstwo Finansów.

W drugiej części szkolenia omówiona zostanie szczegółowo drugi (najnowszy) wariant schemy FA (2) przedstawiającej treść e-Faktury. W tej części wykładowca omówi w szczególności, w jaki sposób firmy przeprowadzają wdrożenia KSeF oraz wystawiają, odbierają i weryfikują e-Faktury. Zostaną przekazane praktyczne wskazówki dotyczące obiegu faktur w firmie.

Przesunięcie terminu KSeF nie powinno mieć większego wpływu na same zasady działania systemu w firmach – dotyczą jakości i wydolności oprogramowania po stronie MF oraz rozwiązań technicznych.

 

PROGRAM

Część I.

Krajowy System e Faktur – stan prawny na 1 września 2025 r. aktualizowany w miarę nowelizacji przepisów i Krajowy System e Faktur 2.0 aktualizowany w miarę nowelizacji przepisów. Jakie zmiany przed nami?

  1. Co to jest faktura ustrukturyzowana, Krajowy System e-Faktur (KSeF) oraz Platforma Elektronicznego Fakturowania. Rozwiązania wprowadzone przez Ministerstwo Finansów
  2. Podatnik VAT czynny – jak i od kiedy korzysta z KSeF?
  3. Podatnik VAT zwolniony – jak i od kiedy korzysta z KSeF? Najmniejsze firmy a KSeF.
  4. Zasady działania Krajowego Systemu e Faktur.

- jak działa system online i offline 24

  1. Etapy wdrożenia KSeF w firmie: co należy ustalić, jak i kto powinien szykować się do zmian.

- audyt oprogramowania i mapowanie faktury

- wypracowanie schematu obiegu dokumentów i dostosowanie rodzajów uprawnień

- w czym systemy księgowe mogą zastąpić księgową

  1. Jak wykorzystać system testowy?
  2. Kto może korzystać z KSeF w podmiotach gospodarczych:

- rodzaje uprawnień u sprzedawcy i sposoby ich pozyskania

- struktura uprawnień w JST i jednostkach powiązanych

- rodzaje uprawnień u nabywcy i sposoby ich pozyskania

- uprawnienia dla osób i podmiotów trzecich – kto w imieniu podatnika może obsługiwać system KSeF, jak nadawać uprawnienia.

- uprawnienia zawężone – jak w firmie wykorzystać ID wewnętrzne

- jak się uwierzytelniać w systemie KSef

- co to jest token, jak go uzyskać, jakie ma funkcje i jak działa.

- co to jest certyfikat autoryzacyjny – jakie zmiany zapowiada Ministerstwo Finansów

  1. Jakie faktury są w obiegu po 1 stycznia 2025 r. Jakie będą po wprowadzeniu obowiązkowego KSEF. Co z paragonami z NIP nabywcy, fakturami wystawianymi przez kasy rejestrujące, fakturami dla klientów indywidualnych?

 

Część II.

Omówienie schemy FA(2) i FA(3) Jaka jest treść e-Faktury? Czym różnią się faktura elektroniczna od ustrukturyzowanej

  1. Przepisy ustawy o podatku od towarów i usług dotyczące zasad wystawiania faktur a schema FA (3)

- nagłówek e-Faktury.

- dane sprzedawcy, nabywcy.

- podmiot trzeci na fakturze. Co to jest rola?

- nowe wymogi dla daty sprzedaży.

- pola obligatoryjne/opcjonalne/ fakultatywne.

- gdzie umieścić dane dodatkowe dla swoich faktur?

  1. Rodzaje faktur przewidzianych w schemie FA (3) – jak je wystawić?

- standardowa faktura,

- faktura korygująca

- faktura uproszczona,,

- faktura z węższym zakresem danych (np. bilety spełniające funkcję faktury),

- faktury z kas fiskalnych,

- faktura do paragonu,

- faktura zaliczkowa, kiedy faktura  „ZAL” a kiedy „ROZ”.

- faktura rozliczeniowa

- refaktura,

- faktura VAT RR,

- faktury wystawiane dla konsumentów,

3. Jakich praktycznych rozwiązań nie ma w KSeF ?

- noty korygujące;

- załączniki do faktur ??;

- anulowanie faktury;

- faktury pro-forma.

4. Węzły: „Rozliczenie”, „Płatność”,  „Warunki Transakcji”.

5. Stopka e-Faktury.

 

Część III.

Obieg dokumentów w firmie. Kontrole biznesowe a faktura ustrukturyzowana.

  1. Faktura ustrukturyzowana u sprzedawcy:

- dokumentacja obrotu profesjonalnego i indywidualnego, nowy obieg dokumentów

- faktura wystawiona do paragonu

- faktura dla kontrahenta zagranicznego

- data wystawienia faktury ustrukturyzowanej a pole P 1 schemy FA (3)

- data wysyłki dokumentu do KSeF a stosowany kurs dla faktury - zmiana przepisów

- zasady wystawiania i wysyłania faktur i korygujących faktur ustrukturyzowanych: reguły i wyjątki, kontrole biznesowe przy fakturach

- obowiązek oznaczenia faktury ustrukturyzowanej kodem QR umożliwiającym dostęp do tej faktury w Krajowym Systemie e-Faktur – kiedy?

- awaria systemu , niedostępność systemu – jak się zachować

- faktura korygująca a zasady korekty podatku należnego – co nas czeka po zmianach.

- likwidacja duplikatów ?

 

  1. Faktura ustrukturyzowana u nabywcy – jak zorganizować obieg dokumentów; czy faktury na zakup przysporzą dużo więcej pracy?

- nowy obieg dokumentów – faktura widoczna tylko dla niektórych księgowych

- faktura od kontrahenta zagranicznego – co dalej?

- data otrzymania faktury ustrukturyzowanej i faktury korygującej, kontrole biznesowe przy fakturach zakupu,

- awaria systemu, niedostępność systemu – jak się zachować

- faktura korygująca a zasady korekty podatku naliczonego – co nas czeka po zmianach.

- likwidacja duplikatów ?

- faktura VAT RR po zmianie przepisów.

- nowe wymogi przy wykonywaniu komunikatów przelewu i przelewów bankowych (nr KSeF).

 

  1. Proponowana nowelizacja zasad prowadzenia i raportowania JPK_V7 – nowe pozycje
  2. Przechowywanie faktur ustrukturyzowanych oraz pozostałej dokumentacji podatkowej.
  3. Zmiany na białej liście – informacja o obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych
  4. Korzyści i zagrożenia przy stosowaniu e-Faktur. Zwrot w terminie 40 dni podstawowym terminem zwrotu.
  5. Kary pieniężne za błędy w KSeF: jakie, dla kogo, od kiedy.

 

WYMAGANIA SPRZĘTOWE

  • komputer lub urządzenie mobilne ( telefon, tablet ) z głośnikiem oraz dostęp do Internetu,
  • dla zapewnienia sprawnego przebiegu zajęć, zalecamy korzystać z najaktualniejszych wersji przeglądarki Chrome, Safari, Firefox, Opera lub Edge.

 

OPŁATA

  • 900,00 zł brutto cena od osoby
  • 810,00 zł brutto cena dla członków SKwP z opłaconą bieżącą składką

 

Cena obejmuje:

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
  • zaświadczenie o ukończeniu zajęć, które zostanie wysłane pocztą elektroniczną na adres podany w formularzu zgłoszenia.

 

INFORMACJE DODATKOWE

Warunkiem uczestnictwa w zajęciach jest wypełnienie formularza zgłoszenia (poniżej „zapisz się”) oraz dokonanie wpłaty na nasze konto:

Numer konta bankowego Santander Bank:

14 1090 2590 0000 0001 3079 5806

Wpłaty należy dokonać do dnia roboczego poprzedzającego zajęcia. 

Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania zajęć z przyczyn od siebie niezależnych,  jak np. w przypadku, gdy do dnia poprzedzającego realizację należność ureguluje zbyt mała ilość osób. Informacja o ewentualnym odwołaniu zajęć  zostanie wysłana drogą mailową.

Odstąpienie od zajęć musi nastąpić bezwzględnie w formie pisemnej, za pośrednictwem poczty mailowej najpóźniej do godz. 12:00 dnia roboczego poprzedzającego zajęcia.

Odstąpienie w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów zajęć przez zgłaszającego w wysokości 100%. Nieuczestniczenie w zajęciach nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności..

Liczba miejsc jest ograniczona i decyduje kolejność zgłoszeń. 

ul. Utrata 2B
16-400 Suwałki

tel. 87 566 24 71
tel. 87 565 33 44
fax 87 565 33 44

biuro@suwalki.skwp.pl
szkolenia@suwalki.skwp.pl

Santander 14 1090 2590 0000 0001 3079 5806

Oddział Okręgowy w Suwałkach SKwP od 13.11.2017 posiada Certyfikat ISO

CERTYFIKAT ISO