search Wiedza współpraca wsparcie od 1907
Miejsce:
online
Termin rozpoczęcia:
11. 12. 2025 r.
Godzina rozpoczęcia kursu:
16:15
Typ:
Kurs
Tryb:
Popołudniowy
Opłata:
900,- zł od osoby
855,- zł dla Członków SKwP z opłaconą bieżącą składką
Zapisz się

Planowane rozpoczęcie kursu 11.12.2025r. od godz. 16:15

GRUDZIEŃ 2025/ STYCZEŃ 2026

Grafik kursu - do pobrania

CEL KURSU

Celem kursu jest przygotowanie do samodzielnego prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR) zgodnie z obowiązującymi przepisami. Podczas kursu słuchacz nabędzie umiejętności klasyfikowania operacji gospodarczych w odpowiednich kolumnach księgi oraz rozliczania na jej podstawie podatku dochodowego. Dowie się, jakie dodatkowe rejestry jest zobowiązany prowadzić podmiot gospodarczy rozliczający się na podstawie podatkowej księgi przychodów i rozchodów. Kurs jest przeznaczony w szczególności dla osób prowadzących działalność gospodarczą i rozliczających się na podstawie KPiR, prowadzących biuro rachunkowe rozliczające podatników na KPiR oraz pracowników biur rachunkowych, a także dla wszystkich chętnych chcących poznać tajniki podatkowej księgi przychodów i rozchodów.

WYKŁADOWCA

Dawid Obrzeżgiewicz

Doktor nauk ekonomicznych, pracownik naukowo-dydaktyczny Katedry Rachunkowości Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, specjalista w zakresie rachunkowości finansowej i podatkowej, właściciel biura rachunkowego. Doświadczenie zdobywał w podmiotach świadczących usługi doradcze w zakresie rachunkowości, podatków, konsolidacji sprawozdań finansowych. Autor licznych publikacji o tematyce rachunkowo-podatkowej. Stale obsługuje podmioty prowadzące działalność produkcyjną i handlową. Wykładowca studiów licencjackich, magisterskich i podyplomowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.

PROGRAM

I. Informacje ogólne:

  1. Podstawy prawne.
  2. Podmioty zobowiązane do prowadzenia KPiR.
  3. Obowiązki ciążące na podmiotach prowadzących KPiR.

II. Zapisy dokonywane w KPiR – omówienie zasad funkcjonowania KPiR:

  1. Dowody księgowe stanowiące podstawę dokonywania zapisów w KPiR, w tym dla podatników podatku VAT.
  2. Terminy zapisów w KPiR.
  3. Ewidencja przychodów (omówienie kolumn nr 7, 8 i 9 KPiR).
  4. Ewidencja zakupu towarów handlowych i materiałów (omówienie kolumn nr 10 i 11 KPiR).
  5. Ewidencja pozostałych kosztów funkcjonowania podmiotu (omówienie kolumn nr 12, 13 i 14 KPiR).

III. Rozliczenia podatkowe w ciągu roku dla prowadzących KPiR:

  1. Ustalanie zaliczek na podatek dochodowy na podstawie dokonanych zapisów w KPiR.
  2. Rozliczenia w podatku VAT.

IV. Zamknięcie roku w KPiR:

  1. Inwentaryzacja – spis z natury.
  2. Zamknięcia KPiR i ustalenie dochodu za rok podatkowy.
  3. Przechowywanie dokumentów i księgi.

V. Dodatkowe rejestry związane z prowadzeniem KPiR:

  1. Ewidencja środków trwałych i WNiP
  2. Ewidencja sprzedaży
  3. Ewidencji kupna i sprzedaży wartości dewizowych
  4. Ewidencja przebiegu pojazdu

FORMA KURSU

  • Kurs będzie realizowany w trybie on-line poprzez platformę Microsoft Teams.
  • Podczas kursu komunikacja uczestników z wykładowcą odbywa się na czacie (uczestnicy widzą zarówno prezentację i wykładowcę oraz mają możliwość zadawania pytań).
  • Uczestnicy będą mogli kontaktować się z wykładowcą zadając pytania online lub na czacie.
  • Każdy z uczestników szkolenia otrzyma na 1-2 dni przed terminem rozpoczęcia: indywidualne hasło i login, materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.

WYMAGANIA SPRZĘTOWE

  • komputer lub urządzenie mobilne (telefon, tablet) z głośnikiem
  • dostęp do Internetu. Dla zapewnienia sprawnego przebiegu zajęć. Zalecamy korzystać z najaktualniejszych wersji przeglądarki Chrome, Safari, Firefox, Opera lub Edge.

CZAS TRWANIA

  • 25 godz. dydaktycznych (on-line)

OPŁATA

  • 900,00 zł brutto cena od osoby,
  • 855, 00 zł brutto cena dla Członków z opłaconą bieżąca składką

INFORMACJE DODATKOWE

Warunkiem uczestnictwa w zajęciach jest wypełnienie formularza zgłoszenia poniżej „ZAPISZ SIĘ” oraz dokonanie wpłaty na nasze konto.

Numer konta bankowego Santander Bank:

14 1090 2590 0000 0001 3079 5806

Wpłaty należy dokonać do dnia roboczego poprzedzającego zajęcia. 

Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania zajęć z przyczyn od siebie niezależnych,  jak np. w przypadku, gdy do dnia poprzedzającego realizację należność ureguluje zbyt mała ilość osób. Informacja o ewentualnym odwołaniu zajęć  zostanie wysłana drogą mailową.

Odstąpienie od zajęć musi nastąpić bezwzględnie w formie pisemnej (za pośrednictwem poczty mailowej) najpóźniej do godz. 12:00 przedostatniego dnia roboczego poprzedzającego zajęcia. Odstąpienie w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów zajęć przez zgłaszającego w wysokości 100%. Nieuczestniczenie w zajęciach nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.

 

Uczestnictwo w kursie potwierdzone jest imiennym zaświadczeniem, zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 6 października 2023r. (Dz. U. poz . 2175).

 

Serdecznie zapraszamy!

Zapisz się

Dane uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Kod rabatowy
Dane drugiego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane trzeciego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane czwartego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane piątego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane szóstego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane siódmego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane ósmego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane dziewiątego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane dziesiątego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane do faktury
* pola wymagane

Deklaracja uczestnika szkolenia

ul. Utrata 2B
16-400 Suwałki

tel. 87 566 24 71
tel. 87 565 33 44
fax 87 565 33 44

biuro@suwalki.skwp.pl
szkolenia@suwalki.skwp.pl

Santander 14 1090 2590 0000 0001 3079 5806

Oddział Okręgowy w Suwałkach SKwP od 13.11.2017 posiada Certyfikat ISO

CERTYFIKAT ISO

close